حدود 90 درصد بازسازی آرامگاه سعدی اجرا شده است

به گزارش وبلاگ ساعتچی، ایسنا/ براساس آخرین خبر و گزارش های منتشر شده، حدود 90 درصد بازسازی آرامگاه سعدی صورت گرفته است.

حدود 90 درصد بازسازی آرامگاه سعدی اجرا شده است

محمد ثابت اقلیدی با اشاره به روند بازسازی آرامگاه سعدی گفت: تعمیرات، بازسازی و مقام سازی کالبد اصلی و سنگ نماهای بخش داخلی و خارجی پیرامون مقبره سعدی با پیشرفت حدود 90 درصد تا 10 روز آینده به خاتمه می رسد.

مدیر کل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی فارس با بیان اینکه پروژه بازسازی آرامگاه سعدی یکی از مهمترین پروژه های در دست اجرا در استان فارس است، اضافه کرد: اعتبار اختصاص یافته به این پروژه بیش از 11 میلیارد ریال بوده است.

ثابت اقلیدی اضافه کرد: معماری آرامگاه سعدی ترکیبی از معماری قدیم و تازه هست و دارای ستون های افراشته و بلند و کاشی کاری های زیبای لاجوردی است.

وی با بیان اینکه بنای فعلی آرامگاه سعدی از سال 1330 ساخته شده، گفت: معماری بنا تا به امروز به همان شکل حفظ شده و از دهه 60 تا به امروز به دلیل گذر زمان آسیب هایی ناشی از فرسایش که در بنا بوجود آمد، ضرورت بازسازی بنا را دوچندان نموده بود.

ثابت اقلیدی ادامه داد: با توجه به اهمیت این بنای میراثی، ضمن مطالعاتی که بر روی آسیب های بنا انجام شد، بازسازی بنا در دستور کار میراث فرهنگی نهاده شد و پس از تهیه طرح، مراحل بازسازی بنا به وسیله متخصصان بازسازی تخت جمشید شروع شد.

منبع: همگردی

به "حدود 90 درصد بازسازی آرامگاه سعدی اجرا شده است" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "حدود 90 درصد بازسازی آرامگاه سعدی اجرا شده است"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید