جلسه علنی روز سه شنبه مجلس حضوری است، عدم اتصال به اینترنت نمایندگان غایب!

به گزارش وبلاگ ساعتچی، یک عضو هیئت رئیسه مجلس علت حضور نیافتن نمایندگان مجلس در جلسات با فناوری دیجیتال را نداشتن اتصال به اینترنت مطرح نمود و گفت: جلسه روز سه شنبه به صورت حضوری برگزار می شود.

جلسه علنی روز سه شنبه مجلس حضوری است، عدم اتصال به اینترنت نمایندگان غایب!

به گزارش گروه سیاسی خبرگزاری وبلاگ ساعتچی، محمدعلی وکیلی در جمع وبلاگ ساعتچی گفت: با وجود تلاش هیئت رئیسه برای برگزاری جلسا ت صحن، ستاد مبارزه با کرونا با برگزاری آن مخالفت کرده که احترام به این تصمیم نشانه قانونمندی و احترام به مراجع قانونی است.

وی با بیان برخی نقدها درباره برگزار نشدن جلسات علنی مجلس توضیح داد: از ابتدای شیوع بیماری کرونا بنای هیئت رئیسه بر این بود که جلسات علنی و حضوری برگزار شود، اما ستاد ملی مبارزه با کرونا مخالفت کرد و باید به تصمیمات و تشخیص های پزشکی این ستاد احترام گذاشت و آن را عملی کرد.

نماینده مرم تهران، ری، شمیرانات، اسلامشهر و پردیس در مجلس ادامه داد: وقتی دو بار تصمیم به برگزاری جلسه علنی و حضوری گرفته شد با مخالفت رسمی وزیر بهداشت روبرو شدیم، نمی توان گفت فرار از مسئولیت وجود داشته، بلکه احترام به تشخیص پزشکی مقامات بوده است و در جامعه قانونمند این حداقل وظیفه ای است که در مقابل مراجع قانونی باید رعایت شود.

نمایندگانی که برخط نشدند

وی عنوان کرد: در چند مرحله اقدام به برگزاری جلسات با فناوری دیجیتالی دوسویه شد، اما برخی نمایندگان به هر دلیل برخط نشدند و در جلسه دیجیتالی دوسویه که برگزار گشت نصاب حاصل نشد.

در جلسه دیجیتالی تصمیم گرفته شد با رعایت پروتکل های بهداشتی جلساتی را در روزهای سه شنبه و چهارشنبه برگزار کنیم تا به انتظار برخی از همکاران پاسخ داده شود.

وکیلی به دلایل به حدنصاب نرسیدن جلسات مجازی پرداخت و گفت: برخی از نمایندگان به اینترنت متصل نشدند و مجموعه ای از مسائل دست به دست هم داد تا ما به لحاظ عددی به نصاب لازم برای اینکه جلسه را به صورت دیجیتالی اداره کنیم نرسیم؛ مجموع این عوامل باعث شد تا تصمیم گرفته شود هفته آینده نشستی علنی و حضوری برگزار کنیم.

این عضو هیئت رئیسه مجلس تأکید کرد: آخرین جلسه دیجیتالی ما نزدیک به حدنصاب بود و پیش بینی می کنیم اگر بخواهیم جلسه دیجیتالی دیگری برگزار کنیم، حتما به نصاب لازم دست پیدا می کنیم، اما با توجه به نظر و تصمیم هیئت رئیسه تصمیم گرفته شد که هفته آینده دو روز صحن علنی برگزار شود.

انتهای پیام/4033/

منبع: خبرگزاری دانشگاه آزاد آنا

به "جلسه علنی روز سه شنبه مجلس حضوری است، عدم اتصال به اینترنت نمایندگان غایب!" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "جلسه علنی روز سه شنبه مجلس حضوری است، عدم اتصال به اینترنت نمایندگان غایب!"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید