جشنواره تاک پلو در خلیل آباد

به گزارش وبلاگ ساعتچی، رئیس اداره میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری خلیل آباد گفت: برای سومین سال جشنواره تاک پلو در خلیل آباد برگزار گردید. محمد جواد بلبلی در حاشیه برگزاری این جشنواره در گفت وگو با خبرنگار ایسنا اعلام کرد: کوشش می گردد با برگزاری 5 تا 6 جشنواره در سال از جمله تاک پلو بتوانیم ظرفیت گردشگری شهرستان از جمله غذاهای سنتی و فرهنگ و آئین منطقه را به نقاط مختلف کشور معرفی کنیم.

جشنواره تاک پلو در خلیل آباد

وی ادامه داد: با توجه به تبلیغاتی که صورت گرفت در این جشنواره پذیرای مهمان هایی از مشهد، بیرجند، بردسکن، زاهدان و کاشمر بودیم.

رئیس اداره میراث فرهنگی، صنایع دستی و توریستی خلیل آباد مطرح کرد: با توجه به اینکه در شهرستان خلیل آباد دو اقلیم متفاوت داریم و از سویی به عنوان یک باغ شهر معرفی شده می توان در جذب توریستانی از شهرهای مختلف به خصوص توریستان خارجی پیروز عمل کرد.

وی بعلاوه اضافه نمود: با راه اندازی اقامتگاه های بومگردی نیز منجر به افزایش ماندگاری مسافران می گردد و در بالا رفتن مقدار توریست پذیری برنامه هایی در دست انجام است.

بلبلی مطرح کرد: بعد از ماه مبارک رمضان جشنواره آبگرم و در شهریورماه نیز جشنواره انگور و در ادامه نیز جشنواره کشمش را در شهرستان برگزار خواهیم کرد.

کشاورزی، یکی از ظرفیت های شهرستان

در ادامه این مراسم فرماندار خلیل آباد به ایسنا گفت: کشاورزی یکی از ظرفیت های بسیار خوب شهرستان خلیل آباد بوده و هست که تاثیر بسیار مطلوبی در جذب توریست دارد.

مجتبی شاکری اضافه نمود: بخش کشاورزی شهرستان این توانایی را دارد که بتواند در ایام برداشت محصول توریست کشاورزی را در منطقه داشته باشیم.

وی ادامه داد: بدون شک برپایی جشنواره هایی همچون تاک پلو نه تنها در جذب توریست بسیار حائز اهمیت است، بلکه حتی می تواند سرمایه گذاران بسیاری را با معرفی پتانسیل های شهرستان جذب و از سویی ظرفیت ها و استعدادها و قابلیت های کشاورزی منطقه را معرفی کرد.

فرماندار خلیل آباد گفت: سال جاری فعال کردن تعیین های مالی و رونق مالی در شهرستان ها یکی از موضوعات مدنظر جذب سرمایه گذار برای بخش های مختلف منطقه است.

جمع آوری روزانه 30 تن برگ انگور

وی در ادامه مطرح کرد: شهرستان خلیل آباد با شش هزار هکتار باغات انگور قطب فراوری انگور در استان بوده که سالانه بالغ بر یک صد هزار تن محصول و روزانه بیش از 30 تن برگ انگور نیز برداشت می گردد.

فرماندار خلیل آباد اعلام کرد: اکنون بالغ بر 23 رقم انگور در خلیل آباد فراوری می گردد که ارقام بی دانه آن مانند پیکامی و عسکری مناسب تبدیل به کشمش و ارقام دانه دار مانند سبز مال، ریش بابا و رزقی نیز مناسب محصولاتی نظیر طیفی و مویز است.

وی بعلاوه هدف از برپایی این جشنواره را حفظ و احیای آئین ها و آداب و رسوم قدیم و معرفی غذاهای محلی ذکر کرد و گفت: تاک پلو یکی از غذاهای محلی و محبوب شهرستان خلیل آباد است که همه ساله در فصل بهار با توجه به رویش برگ های درخت انگور و فصل برداشت برگ مو در این شهرستان پخت می گردد.

شاکری مطرح کرد: به همین منظور برای سومین سال پیاپی جشنواره خانوادگی تاک پلو در اردوگاه شهید جعفریان خلیل آباد برگزار گردید.

منبع: ایسنا

منبع: همگردی

به "جشنواره تاک پلو در خلیل آباد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "جشنواره تاک پلو در خلیل آباد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید