تزریق سلولی، روشی نو برای درمان کمردرد مزمن

به گزارش وبلاگ ساعتچی، دکتر داگلاس بیل، محقق ارشد، رئیس رادیولوژی در رادیولوژی بالینی اوکلاهما گفت: بیشتر بیمارانی که تزریق VIA دیسک را دریافت کردند، تسکین کمردردی را دریافت کردند که حداقل سه سال طول کشید.

تزریق سلولی، روشی نو برای درمان کمردرد مزمن

نتایج نشان داد حدود 60 درصد از بیماران سه سال پس از درمان 50 درصد یا بهتر در درد خود بهبود یافته بودند، در حالی که بیش از 70 درصد بهبودی بیش از 20 درصدی در حرکت و عملکرد داشتند.

دکتر بیل گفت: این یک تسکین پایدار در طول 36 ماه است. یافته های ارائه شده در جلسات پزشکی تا زمانی که در یک مجله معتبر منتشر گردد، مقدماتی در نظر گرفته می گردد.

بیل گفت: VIA Disc - نام تجاری مکمل آلوگرافت دیسک زنده - ترکیبی از سلول های مغز استخوان و بافت دیسک ستون فقرات از اهدانمایندگان است. سلول ها یکی از پیش ساز های تشکیل دیسک هستند.

آن ها دقیقاً از ناحیه ای انتخاب می شوند که پیش ساز هایی برای تشکیل ماده دیسک هستند، برای توانایی آن ها در تجدید و تمایز از سلول های دیگر آزمایش می شوند و سپس با آلوگرافت (مواد دیسک) مخلوط می شوند و تزریق می شوند.

بیل گفت، پس از تزریق، ترکیب VIA Disc از سلول ها و بافت اهدانماینده، سلول های داخل دیسک آسیب دیده را تشویق می نماید تا با بافت سالم بازسازی شوند.

بیماری دژنراتیو دیسک دلیل اصلی کمردرد مزمن است و زمانی اتفاق می افتد که دیسک های لاستیکی که بالشتک بین استخوان های ستون فقرات را ایجاد می نمایند آغاز به از بین رفتن می نمایند.

استخوان های ستون فقرات آغاز به ساییدگی می نمایند و با نزدیک تر شدن به هم، اعصاب را فشار می دهند و باعث درد و کاهش حرکت و انعطاف پذیری می شوند.

کارآزمایی بالینی در ابتدا شامل 218 بیمار بود که به صورت تصادفی با VIA Disc یا محلول سالین به عنوان گروه کنترل تزریق شد. پس از یک سال، بیماران VIA Disc در مقایسه با بهبود 45 درصدی در بیماران سالین، 56 درصد بهبود درد و عملکرد خود را داشتند.

به گفته بیل در انتها دو سال، حدود 35 درصد از بیماران در گروه VIA Disc برای کمردرد خود مجدداً تحت درمان قرار گرفتند، در حالی که 50 درصد از بیمارانی که سالین دریافت کردند.

نتایج نشان داد که تمام افرادی که مجدداً تحت درمان قرار گرفتند، تزریق VIA Disc را دریافت کردند و در سه سال بعد، کل گروه 51 درصد بهبود درد و عملکرد داشتند.

بیل گفت: هیچ عوارض جانبی قابل توجهی وجود نداشت. این به خوبی قابل تحمل و بسیار امن بود.

وی اضافه کرد: این درمان با آلوگرافت پیشرفت مهمی در نحوه درمان این بیماری است، زیرا بهبود پایداری را هم در کمردرد مزمن و هم در کیفیت زندگی بیماران ارائه می نماید. پیامد های این مطالعه بسیار گسترده است، زیرا این درمان به بسیاری از افرادی که از کمردرد رنج می برند راهی برای بهبود عملکرد و تسکین درد پایدار ارائه می دهد.

منبع: سلامت نیوز

منبع: فرارو

به "تزریق سلولی، روشی نو برای درمان کمردرد مزمن" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "تزریق سلولی، روشی نو برای درمان کمردرد مزمن"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید