ترکیه گوگل را جریمه کرد

به گزارش وبلاگ ساعتچی، خبرنگاران- کمیسیون رقابت ترکیه شرکت اینترنتی گوگل را بابت سوءاستفاده از نفوذ بازارش 196.7 میلیون لیر (26 میلیون دلار) جریمه کرد.

ترکیه گوگل را جریمه کرد

به گزارش وبلاگ ساعتچی، در بیانیه کمیسیون رقابت ترکیه آمده است: این شرکت آمریکایی شرایط رقابت منصفانه را به دلیل دسترسی غیرمنصفانه به فضای تبلیغاتی نقض نموده و از قدرت برتر خود در بازار سوءاستفاده نموده است.

مقامات ترکیه در فوریه گوگل را به دلیل سوءاستفاده از موقعیت برترش در بازار و تاکتیکهای رقابت غیرمنصفانه 98 میلیون لیره جریمه نموده بودند.

در اتحادیه اروپا هم گروهی متشکل از 165 شرکت و نهاد خواهان برخورد جدیتر با گوگل شده و اعلام نموده اند این غول فناوری آمریکایی در جست و جوی وب به شکل غیرمنصفانه ای سرویسهای خودش را در ارجحیت قرار می دهد.

این گروه شامل شرکتهای آمریکایی و انگلیسی و 21 شرکت اتحادیه اروپا در نامه مشترکی به مارگرت وستاگر، کمیسر امور ضد انحصارطلبی اروپا اعلام کردند گوگل در نتایج جست و جو سرویسهای خود را در رتبه بالاتر قرار می دهد و خواهان اقدام فوری برای توقف این شیوه شدند.

بر اساس گزارش رویترز، گوگل که زیرمجموعه شرکت آلفابت است، این ادعاها را رد و اعلام نموده که کاربران را مجبور ننموده و رقابت با سرویسهای این شرکت در اینترنت تنها یک کلیک فاصله دارد.

منبع: شفقنا اقتصادی

به "ترکیه گوگل را جریمه کرد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "ترکیه گوگل را جریمه کرد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید