ترسناک ترین جلوه هوش مصنوعی، تبدیل امواج مغز انسان به ویدئو!

به گزارش وبلاگ ساعتچی، زومیت نوشت: ایده های دیوانه وار هوش مصنوعی هر روز پیشرفته تر می شوند. اکنون محققان پیروز شده اند با این فناوری امواج مغز انسان را به ویدیو تبدیل نمایند.

ترسناک ترین جلوه هوش مصنوعی، تبدیل امواج مغز انسان به ویدئو!

محققان دانشگاه ملی سنگاپور و دانشگاه چینی هنگ کنگ ادعا می نماید هوش مصنوعی آن ها می تواند سیگنال های مغز را به ویدیوهایی با کیفیت بالا تبدیل کند. در این تحقیق، با استفاده از ترکیب الگوریتم های یادگیری عمیق و شبکه های عصبی مصنوعی، تیم محققان پیروز شدند با تحلیل سیگنال های الکتروانسفالوگرافی (سیگنال های مغزی)، تصاویر ویدیویی با کیفیت بالا را در حالتی که در فکر انسان تصور می شوند، فراوری نمایند.

همان طور که محققان در مقاله خود شرح می دهند، مدل هوش مصنوعی MinD-Video روی داده های عمومی fMRI آموزش داده شده اند و ویدیوهایی با دقت میانه 85 درصد فراوری می نماید.

همان طور که فیوچریسم اشاره می نماید، این تحقیقات علاوه بر یاری به فهم بهتر از فرایندهای داخلی مغز، در آینده می توانند کاربردهای فراوانی در حوزه هایی نظیر طراحی رابط های مغز-ماشین و بهبود درک ما از رؤیاها و تصاویر فکری افراد داشته باشند.

اگرچه مدل هوش مصنوعی MinD-Video بسیار شگفت انگیز است، اما هنوز با آینده ای که در آن می توان براساس امواج اطرف جمجمه، ویدویی کاملاً دقیق فراوری کرد، فاصله داریم.

5858

منبع: خبرآنلاین

به "ترسناک ترین جلوه هوش مصنوعی، تبدیل امواج مغز انسان به ویدئو!" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "ترسناک ترین جلوه هوش مصنوعی، تبدیل امواج مغز انسان به ویدئو!"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید