برترین بازارچه های خیابانی باکو، جمهوری آذربایجان

به گزارش وبلاگ ساعتچی، قدم زدن در بازارهای خیابانی و تماشای زندگی روزمره مردم یکی از برترین روش ها برای آشنایی با سبک زندگی در یک کشور خارجی است. در باکو، بازارچه های خیابانی متعددی وجود دارد که می توانید گشت و گذار در آن را تجربه کنید.

برترین بازارچه های خیابانی باکو، جمهوری آذربایجان

بازدید از بازارچه ها فرصت خوبی برای آشنایی با سبک زندگی اهالی یک منطقه است. در بازارچه ها به راحتی می توانید از نزدیک فرهنگ و سبک زندگی مردم را تماشا کنید. علاوه بر این می توانید محصولات بومی و سوغات خریداری کنید و دوستان و آشنایان خود را در خاطرات سفرتان، شریک کنید.

نه تنها در باکو بلکه در بسیاری از شهرهای جهان به خصوص در آسیا، بازارچه های خیابانی و بازارهای کوچک و بزرگی وجود دارند که جزو جاذبه های گردشگری هستند. البته معمولا گردشگر های کنجکاو به این بازارها به خصوص بازارهای کوچک تر سر می زنند.

تضاد جالبی در بازارچه های باکو و ساختمان ها و جاذبه های مجلل و گران قیمت آن وجود دارد. تور باکو یکی از تورهای پرطرفدار خارجی است. بسیاری از آژانس های گردشگری برای باکو تورهای متعددی دارند. اگر قصد دارید سفر خارجی بروید و باکو را به عنوان مقصد سفر خود انتخاب نموده اید، با یاری وبلاگ ساعتچی می توانید تورهای ارائه شده به وسیله برترین و معتبرترین آژانس های گردشگری را جست وجو کنید. در نهایت، با توجه به قیمت و تاریخ مد نظرتان می توانید برترین تور را برای سفر به باکو انتخاب کنید.

آفر تور باکو

در باکو، فرصت بازدید از بازارچه های خیابانی را از دست ندهید. در ادامه، چند مورد از این بازارها را معرفی می کنیم.

نکاتی در خصوص بازارچه های خیابانی در باکو

قبل از اینکه برترین بازارچه های خیابانی باکو را معرفی کنیم، بد نیست نکاتی را در خصوص این بازارها عنوان کنیم. بازارها تنوع زیادی دارند؛ از بازارهای شلوغ و پرزرق و برق گرفته تا بازارچه های کوچک با غرفه های محدود که چندان شناخته شده هم نیستند و سوغاتی های گردشگری می فروشند. برخی دیگر از بازارها به فروش میوه و محصولات تازه اختصاص دارند. انواع اسنک و لباس در کنار خیابان ها و در این بازارها در کنار سایر محصولات عرضه می گردد.

مشهورترین بازارهای باکو دو مورد هستند. یکی تازه بازار و دیگری یاسیل بازار. دیگر بازارها زیاد مشهور نیستند و تقریبا هیچ گردشگری به آن ها سر نمی زند بنابراین برای پیدا کردن آن ها ممکن است با مشکل روبرو شوید و باید از اهالی یاری بگیرید.

اگر می خواهید سریع تر به این بازارها دسترسی پیدا کنید، می توانید از راهنمایان تور یاری بگیرید یا اینکه از پذیرش هتل، جهت رسیدن به بازار را بپرسید.

در آذربایجان زیاد مردم به زبان انگلیسی تسلط ندارند به خصوص در نواحی حومه. بد نیست که اصطلاحات ضروری زبان آذربایجان یا روسی را یاد بگیرید تا بهتر بتوانید با اهالی گفت وگو کنید.

تازه بازار

اگر می خواهید سبک زندگی محلی و فرهنگ آذربایجان آشنا شوید بدون اینکه از مرکز فاصله بگیرید، حتما به تازه بازار سر بزنید. تازه بازار بزرگترین بازار باکو است و درنیمه راه جهت بین Nizami و ایستگاه متروی 28 مه واقع شده است.

اهالی شهر می گویند که این بازار 70 سال پیش راه افتاده است و در زمان شوروی نیز فعالیت می نموده است. امروزه مردم از این بازار محصولات تازه، آجیل، سبزیجات معطر و ادویه می خرند. ماهیان دریای خزر و غذاهای محلی آذربایجان نیز در برخی غرفه ها عرضه می گردد. این بازار فرصت خوبی برای ثبت عکس های رنگارنگ و زیبا از سبک زندگی اهالی شهر است.

ساعت کار بازار از ساعت 8 صبح تا 7 بعدازظهر است.

یاسیل بازار

یاسیل بازار یا بازار سبز، یکی از اصیل ترین و بومی ترین تجربه های سفر شما به باکو را رقم می زند. وقتی در مرکز شهر، در ایچری شهر و در مراکز خرید بزرگ باکو قدم می زنید، قشر عادی باکو را نمی بینید. ولی در این بازار که بازار محبوب اهالی شهر است، می توانید زندگی مردم عادی را از نزدیک تماشا کنید.

همان طور که از نام این بازار می توانید حدس بزنید، به فروش محصولات تازه و ارگانیک اختصاص دارد.

فروشندگانی از سراسر آذربایجان، محصولات ارگانیک و انواع میوه های بومی را در این بازار عرضه می نمایند. قیمت های پایین و مشارکت مستقیم در اقتصاد محلی، باعث شده این بازار فرصتی عالی برای همه باشد.

هم فروشندگان و هم خریداران و هم گردشگران از حضور در این بازار منفعت می برند. فروشندگان محصولات خود را مستقیم عرضه می نمایند، خریداران، محصولات مورد نظر را با قیمت مطلوب مستقیما از تولیدنماینده می خرند. گردشگران نیز با گشت و گذار در بازار، سبک زندگی مردم را می بینند و اگر احتیاج به خرید داشته باشند، تازه ترین و مرغوب ترین محصولات تازه را می خرند.

بازارچه محلی روسی

این بازارچه محلی در منطقه Sanbunchu واقع شده است و چهره واقعی زندگی ساکنان شهر را به تصویر می کشد. در این بازار، فروشندگان اشیا و یادگاری هایی از دوران شوروی، لباس های قدیمی و وسایل الکترونیکی می فروشند. در زمان شوروی اهالی منطقه که کم عایدی بودند روزهای آخر هفته به این بازار می رفتند تا بتوانند با فروش این گونه اجناس، عایدی اندکی داشته باشند. این بازار هنوز به فعالیت خود ادامه می دهد. پیدا کردن این بازارچه کار راحتی نیست و باید از اهالی منطقه برای پیدا کردن آن یاری بگیرید.

این بازارچه روزهای شنبه و یکشنبه از ساعت 9 صبح تا 4 بعدازظهر باز است.

بازارهای ایچری شهر

یکی از برترین تفریحاتی که می توانید در باکو داشته باشید، گشت و گذار در منطقه قدیمی و قرون وسطایی ایچری شهر است. هر جایی که گردشگران مرفه حضور داشته باشند، سر و کله فروشندگان هم پیدا می گردد. در خیابان های قدیمی این منطقه می توانید قدم بزنید و از مقابل فروشگاه ها و مغازه های کوچک بگذرید. این مغازه ها معمولا فرش های سنتی آذربایجان را می فروشند. بقیه مغازه ها به فروش سوغاتی هایی مثل مگنت و جاکلیدی و یادگاری هایی از دوران شوروی اختصاص دارند.

معمولا ساعت کار این مغازه ها از 8 صبح تا 10 شب است.

بازارچه های دیگر باکو

وقتی از باکو تماشا می کنید و از خیابان ها می گذرید، در گوشه و کنار شهر، به فروشنده های مختلفی برخورد می کنید که مغازه های بزرگ و لوکس ندارند. برخی از آن ها در صندوق ماشین خود، محصولاتی را به کوچه و خیابان آورده اند و می فروشند. برخی دیگر غرفه هایی در خیابان ایجاد نموده اند و برخی دیگر دست فروشی می نمایند.

این فروشنده ها محصولات مختلفی دارند. یا گل فروشی می نمایند یا غذاهای سنتی آذربایجان را عرضه می نمایند.

گردشگر های کنجکاو و ماجراجو ممکن است به بازار آهن سر بزنند. در این بازار، صنعتگران محصولات دست ساز خود را عرضه می نمایند. قبل از اینکه برای سر زدن به این بازارهای کوچک و محلی هیجان زده شوید حتما از یاری یکی از اهالی بهره ببرید و توصیه های او را جدی بگیرید.

منبع: کجارو / theculturetrip.com

به "برترین بازارچه های خیابانی باکو، جمهوری آذربایجان" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "برترین بازارچه های خیابانی باکو، جمهوری آذربایجان"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید