بلان پان اکس سواچ؛ ساعت سوئیسی با طعم روغن کرچک

به گزارش وبلاگ ساعتچی، بلان پان اکس سواچ (Blancpain X Swatch) ادای احترامی به نخستین ساعت مچی غواصی واقعی یعنی بلان پان فیفتی فاتومز (Fifty Fathoms) است. این مدل هفت دهه پیش در سال 1953 معرفی گردید. ساعت بلان پان فیفتی فاتومز نقطه عطفی در دنیای ساعت سازی محسوب می گردد زیرا تمام نیازهای کاوش در زیر آب را برآورده نموده و اشتیاق یکی از مطرح ترین شرکت های ساعت سازی سوئیس به دنیای زیر آب را به تصویر می کشد.

بلان پان اکس سواچ؛ ساعت سوئیسی با طعم روغن کرچک

به گزارش عصر ایران، شرکت بلان پان در سال 1735 در سوئیس بنیان قرار گرفت و به عنوان قدیمی ترین برند ساعت در دنیا شناخته می گردد.

مجموعه بایوسرامیک اسکیوبا فیفتی فاتومز

حاصل همکاری سواچ و بلان پان معرفی مجموعه ای به نام بایوسرامیک اسکیوبا فیفتی فاتومز (The Bioceramic Scuba Fifty Fathoms) است که شامل پنج ساعت مکانیکی می گردد. هر مدل با الهام از خط فراوری ساعت های غواصی خود سواچ شکل گرفته و جنبه هایی از دنیای مرموز اعماق دریا در آنها گنجانده شده است.

هر مدل در مجموعه بایوسرامیک اسکیوبا فیفتی فاتومز به یکی از پنج اقیانوس دنیا و موجودات دریایی رنگارنگ و خیره کننده آنها اختصاص دارد.

ساعت های این مجموعه به موتور مکانیکی SISTEM51 سواچ مجهز شده اند. این موتور از 51 قسمت تشکیل شده و دارای 90 ساعت ذخیره نیرو است.

این مجموعه در فروشگاه های منتخب سواچ قابل خریداری است. البته هر فرد در هر روز می تواند فقط یک ساعت خریداری کند. ساعت های تازه بلان پان اکس سواچ از نهم سپتامبر 2023 برای فروش عرضه شده اند.

نسخه های منحصر به فرد با الهام از ساکنان اقیانوس

هدف تیم بلان پان و سواچ از طراحی مجموعه بایوسرامیک اسکیوبا فیفتی فاتومز ارج نهادن به میراث و نوآوری مدل اولیه فیفتی فاتومز بوده است. پنج مدل ساعت مچی این مجموعه از مواد بایوسرامیک پایدار و بادوام ساخته شده اند. شاهد استفاده از پنج رنگ مختلف در این مجموعه هستیم که هر کدام به یک اقیانوس دنیا شامل منجمد شمالی، اطلس، آرام، هند و منجمد جنوبی اشاره دارد.

در طراحی ظاهری، واژه سواچ (Swatch) در سمت چپ بدنه ساعت دیده می گردد. صفحه ساعت نیز از رنگ آمیزی چند رنگ برخوردار است تا یک اثر گرادیان ایجاد گردد.

پنج رنگ ساعت های مچی مجموعه بایوسرامیک اسکیوبا فیفتی فاتومز با الهام از لیسه های دریایی الهام گرفته شده اند. این حیوان ساکن در هر پنج اقیانوس دنیا به واسطه رنگ های مجذوب کننده و شکل ظاهری جالب توجه خود مشهور است.

گلکوس آتلانتیکوس (Glacus Atlanticus) که به اژدهای آبی معروف است را می توان در اقیانوس اطلس مشاهده کرد. ترایتونیلا بلی (Tritoniella Belli) در اقیانوس منجمد جنوبی، نمبروتا کوبریانا (Nembrotha Kubaryana) در اقیانوس هند، و دندرونوتوس فروندوسس (Dendronotus Frondosus) در اقیانوس منجمد شمالی یافت می شوند. در نهایت، کرومودوریس کویتری (Chromodoris Kuiteri) در اقیانوس آرام، بزرگ ترین و عمیق ترین از میان پنج اقیانوس دنیا ساکن است.

استفاده از بایوسرامیک و تورهای ماهیگیری بازیافتی در ساخت ساعت مچی تازه بلان پان و سواچ

ساعت های مچی مجموعه بایوسرامیک اسکیوبا فیفتی فاتومز با استفاده از مواد بایوسرامیک ساخته شده اند که به وسیله سواچ پیشرفته و پتنت آن ثبت شده است. این شامل یک ترکیب منحصر به فرد از دو سوم سرامیک مورد استفاده در ساعت سازی پیشرفته و یک سوم مواد زیستی مشتق شده از روغن کرچک است. نتیجه، محصولی بسیار بادوام و ضد خش با ظاهر مات ابریشمی است.

قاب بایوسرامیک با شیشه ساخته شده از منابع زیستی و بندی از جنس تورهای ماهیگیری بازیافتی جفت می گردد.

منبع: فرارو

به "بلان پان اکس سواچ؛ ساعت سوئیسی با طعم روغن کرچک" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "بلان پان اکس سواچ؛ ساعت سوئیسی با طعم روغن کرچک"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید