افزایش تولیدات صنایع دستی استان کرمان در شرایط قرنطینه خانگی

به گزارش وبلاگ ساعتچی، سرپرست معاونت صنایع دستی کرمان گفت: در ایام شیوع ویروس کرونا تولیدات صنایع دستی هنرمندان و صنعتگران این استان افزایش داشته است.

افزایش تولیدات صنایع دستی استان کرمان در شرایط قرنطینه خانگی

به گزارش وبلاگ ساعتچی به نقل از روابط عمومی اداره کل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی استان کرمان، کاظم حسین زاده اظهار کرد: فراوریات صنایع دستی استان در شرایط شیوع ویروس کرونا افزایش داشته است این در حالی است که این ویروس موجب تعطیلی کسب وکارهای مرتبط با صنایع دستی و همچنین ضرر اقتصادی شده است.

او بابیان اینکه در کرمان بیشتر کارگاه های صنایع دستی به صورت خانگی فعال هستند، اضافه کرد: در ایام شیوع ویروس کرونا هنرمندان و صنعتگران و حتی بسیاری از کرمانی ها در اوقات فراغت و بیکاری شان با رعایت پروتکل های بهداشتی وزارتخانه های بهداشت و میراث فرهنگی، به فراوری انواع مختلف صنایع دستی می پردازند.

سرپرست معاونت صنایع دستی کرمان با اشاره به اینکه رشد فراوریات صنایع دستی کرمان بر اساس برآورد فعالان حوزه صنایع دستی اعلام شده است، توضیح داد: با توجه به اینکه ماهیت صنایع دستی استان بیشتر بافندگی و یا دوزندگی است بنابراین بیشترین افزایش فراوری در رشته های پته دوزی، حصیربافی، سیس بافی، گلیم بافی، سوزن دوزی بلوچ و تراش سنگ های قیمتی و نیمه قیمتی است.

او بیان نمود: بهترین فصل فروش صنایع دستی در ماه های اسفند و فروردین هرسال است که با توجه به شرایط به وجود آمده و تأثیرگذاری شیوع ویروس کرونا، این ظرفیت از دست رفت و فروشگاه های صنایع دستی دچار ضرر اقتصادی زیادی شده اند.

حسین زاده به رشته های صنایع دستی هر منطقه از استان کرمان اشاره و گفت: در مناطق جنوبی رشته های خوس دوزی، گلابتون دوزی و حصیربافی، در مرکز استان، پته دوزی، صنایع دستی چوبی و چرمی، فلزی، در شهرهای شاقتصادی غربی گلیم بافی، پته دوزی و صنایع دستی سنگی و در شرق استان نیز حصیربافی، سیس بافی، پته دوزی و سوزن دوزی وجود دارد که هنرمندان در این رشته های فعالیت می نمایند.

منبع: میراث آریا

به "افزایش تولیدات صنایع دستی استان کرمان در شرایط قرنطینه خانگی" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "افزایش تولیدات صنایع دستی استان کرمان در شرایط قرنطینه خانگی"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید