احداث مجموعه شمس تبریزی در خوی

به گزارش وبلاگ ساعتچی، در فضایی به مساحت 2000متر مربع زیربنا و 7000مترمربع محوطه سازی مجموعه فرهنگی و هنری بارگاه شمس احداث خواهد شد.

احداث مجموعه شمس تبریزی در خوی

هم زمان با سفر رئیس جمهوری به آذربایجان غربی و با حضور رییس سازمان میراث فرهنگی کشور در خوی عملیات اجرایی ساخت بارگاه شمس تبریزی کلنگ زنی می گردد.

جلیل جباری مدیرکل میراث فرهنگی صنایع دستی و گردشگری آذربایجان غربی با بیان اینکه این پروژه و مجموعه ارزشمند فرهنگی، هنری و تاریخی در فضایی به مساحت 2000متر مربع زیربنا و 7000مترمربع محوطه سازی اجرایی می گردد توضیح داد که اعتبار مشخص شده برای اجرایی شدن پروژه این مجموعه 15 میلیارد تومان است.

جباری با بیان اینکه در صورت تخصیص به موقع اعتبارات در مدت 3 سال کار ساخت بارگاه شمس به اتمام خواهد رسید، اعلام کرد:

ساخت المان بارگاه شمس اولویت اول است.

مدیرکل میراث فرهنگی صنایع دستی و گردشگری آذربایجان غربی، مقبره شمس را برای توسعه گردشگری کشور مهم عنوان نمود و بیان نمود که اهتمام ویژه ای برای ساخت این مجموعه از طرف سازمان میراث فرهنگی کشور و استان وجود دارد.

از مکان های گردشگری خوی در استان آذربایجان غربی آرامگاه شمس تبریزی و محل مدفن این شاعر بزرگ است که همه ساله علاقه مندان شمس تبریزی از خوی و دیگر شهرهای ایران و حتی کشورهای همسایه در مراسمی بزرگداشت این شاعر ملی را گرامی می دارند.

مناره شمس تبریزی به عنوان یکی از آثار ملی ایران به ثبت رسیده است که مناره مربوط به سده 6 ه .ق است. این مناره در صحن آرامگاه شمس تبریزی از صوفیان و عارفان پرآوازه ایرانی است و این بنا در شمال غربی شهر خوی در محله امامزاده سید بهلول واقع شده است.

منبع: کجارو / خبرگزاری ایسنا

به "احداث مجموعه شمس تبریزی در خوی" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "احداث مجموعه شمس تبریزی در خوی"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید