آیا کال کستیس قدرتمندترین جدای در بازی های ویدیویی است؟

به گزارش وبلاگ ساعتچی، بازی Star Wars Jedi: Survivor از بسیاری جهات نسخه Fallen Order را بهبود داده است، اما کال کستیس (Cal Kestis) بدون شک بزرگترین مورد از این پیشرفت های مختلف است. در Fallen Order، کستیس گاهی اوقات به عنوان یک پروتاگونیست در جست جوی پیدا کردن یک شخصیت و یک هدف نمایش داده می شد، در Survivor شاهد پرداخت بهتری از کستیس هستیم. او شوخ طبعی بیشتری از قبل دارد و به نظر می رسد با که وجود چالش های جدی و متنوع، نسبت به قبل به توانایی هایش اعتماد بیشتری دارد.

آیا کال کستیس قدرتمندترین جدای در بازی های ویدیویی است؟

در واقع، توانایی های پیشرفته تر و به طور کلی رفتار بالغانه تر کال، هواداران زیادی را به این فکر انداخته که آیا او یکی از قدرتمندترین جدای هایی است که تا به حال در یک بازی ویدیویی مرتبط با جنگ ستارگان دیده ایم یا خیر. این ممکن است برای کسانی که Survivor را بازی ننموده اند، عجیب به نظر برسد، اما در واقع یک سوال کاملا منطقی است. در Fallen Order، مدام گفته می شد که کال دارای موهبیت های طبیعی است، اما رویدادهای دستور 66 (66 Order) مانع از آموزش مناسب او شدند. در سرتاسر Fallen Order، ما به تدریج شاهد رشد کال به یک شوالیه جدای هستیم و او به مرور تمام توانایی های مرتبط با آن را یاد می گیرد.

در Survivor، کال درست از همان جایی که بازی قبلی تمام شده، کار خود را ادامه می دهد. او نه تنها توانایی هایی را که قبلا آموخته بود حفظ می نماید، بلکه در مسیر تازه خود توانایی های تازهی را بدست می آورد. بعضی از این توانایی های تازه مانند دستکاری اجسام سنگین و کنترل فکر های پیچیده قبلا به بعضی از کاربران بسیار قدرتمند فورس (Force) محدود شده بودند. ما حتی در لحظاتی از بازی می بینیم که کال وارد یک حالت خلسه مانند می گردد که به نوعی او را به موجودی تقریبا غیرقابل توقف تبدیل می نماید. به نظر می رسد که بازی سعی دارد بگوید که او در حال حاضر فوق العاده قدرتمند است و این قدرت به مرور در حال افزایش است.

با توجه به این، کال کستیس در بین اسطوره های جنگ ستارگان در بازی های ویدیویی چقدر قدرتمند است؟ گفتن پاسخ این سوال با اطمینان سخت است، به خصوص که قدرت کال در برابر موانع موجود در بازی ها مقدار گیری می گردد. یک نبرد معمولی با درویدها می تواند کال را به راحتی در سطوح سختی بالا بکشد. البته این امر در خصوص بسیاری از شخصیت های جنگ ستارگان در بازی های مشابه صدق می نماید. از طرفی استفاده از هر سکانس مبارزه ای در بازی به عنوان یک معیار مقدار گیری مناسب برای قدرت او به نوعی سخت است.

با این حال، روایات موجود در Fallen Order و Survivor اندکی به سطح قدرت کلی کال می پردازند. به عنوان مثال، ما شاهد رویارویی او با ویدر (Vader) در Fallen Order هستیم و واضح است که او (در فزونین حالت) به مقدار لوک اسکای واکر (Luke Skywalker) زمانی که لوک با ویدر در فیلم Empire Strikes Back روبرو شد، قدرتمند است. هر دو می توانند از این جنگ، جان سالم به در ببرند و آسیب هایی وارد نمایند، اما به وضوح تحت تاثیر یک نیروی برتر از خود هستند.

کال در نسخه Survivor دیگر با ویدر نبرد نمی نماید، اما با توجه به اینکه ویدر می تواند به سیر جوندا (Cere Junda) در آن بازی که در این مرحله از زندگی اش قوی تر از کال است، غلبه کند و او را بکشد، منطقی است که فرض کنیم کال به طور قابل توجهی ضعیف تر از ویدر است. به همین دلیل، بیایید بعلاوه فرض کنیم که او با چهره هایی مانند یودا یا دارث سیدیوس از نظر قدرت قابل مقایسه نیست.

جالب اینجاست که ما شاهد مواجهه کال با دو جدای دیگر در Survivor هستیم که این دو، داگان گرا (Dagan Gera) و بود آکونا (Bode Akuna) هستند. گفته می گردد که گرا یک جدای بسیار قدرتمند از زمان The High Republic است و به نظر می رسد که او از اینکه چگونه کال در نبرد با او برابر است، شگفت زده شده است. از طرفی ریویس (Rayvis)، به عنوان یک جن دای (GenDai) که قبلا با گرا مبارزه نموده بود، بعلاوه اشاره می نماید که کال سخت ترین حریفی است که او از زمان گرا با او مبارزه نموده است. در حالی که گرا به علت توانایی های تاریک (Dark Side) یا سال های بیشتر آموزش بیشتر به بعضی از قدرت های فورس دسترسی دارد که کال به آن ها دسترسی ندارد، با این حال ظاهرا آن ها حریفان تقریبا برابری هستند.

در همین حال، آکونا یک جدای کاملا آموزش دیده است که آنقدر با استعداد است که در زمان جنگ های کلون ها به عنوان یک مامور ویژه جدای خدمت می کرد. طبیعت واقعی آکونا مطمئنا کال را غافلگیر نموده است، اما وقتی زمان مبارزه فرا می رسد، به ضوح گفته نمی گردد که قرار است به طور قابل توجهی قوی تر از کال باشد. از طرفی مانند گرا او هم آموزش بیشتری دیده و هم تجربه بیشتری دارد اما لزوما قوی تر نیست. بنابراین، اگر کال برای ویدر مناسب نیست، اما می تواند در مقابل جدای های قدرتمند دیگر ایستادگی کند، او در رتبه بندی جدای های قدرتمند در چه جایگاهی قرار می گیرد؟

هرچند به نظر می رسد که کال احتمالا قدرت کمتری نسبت به ری (Rey) دارد. در حالی که ری به عنوان یک اعجوبه جدای شبیه به شخصی مانند آناکین (Anakin) به تصویر کشیده می گردد، کال آموزش های نه چندان زیادی دیده است و هنوز چیزهای زیادی برای یادگیری دارد. به نظر نمی رسد که او استعداد ماوراء طبیعی داشته باشد، اما بدیهی است که پتانسیل تبدیل شدن به یک جدای فوق العاده قدرتمند در او وجود دارد. فقط زمان بیشتری طول می کشد تا او به سطحی برسد که اعجوبه های دیگر به آن رسیده اند.

با توجه به مقایسه با ویدر که در بالا ذکر شد، کال می تواند روزی به سطح قدرت لوک اسکای واکر برسد، اما یک جدای که آشکارا با کال مقایسه می گردد، در واقع آسوکا تانو (Ahsoka Tano) است. بار دیگر تانو تجربه بسیار بیشتری دارد، اما هر دو می توانند مفتش ها (Inquisitors) را شکست دهند و هر دو می توانند از رویارویی با ویدر جان سالم به در ببرند. گفته شده که آسوکا به عنوان یک جدای قدرتمند تا حدودی دست کم گرفته می گردد و به نظر می رسد که شما می توانید همین گفته را برای کال در نظر بگیرید.

اگر از قانون کنونی فراتر برویم و روی جدای های دیگر بازی های ویدیویی تمرکز کنیم، می توانیم به طور منطقی فرض کنیم که کال به طور قابل توجهی از شخصیت هایی مانند استارکیلر (Starkiller) و دارث ریون (Darth Revan) قدرت کمتری دارد. این دو بعضی از قدرتمندترین کاربران فورس هستند که تا به حال در بازی های ویدیویی دیده ایم و تصور اینکه کال بر اساس نحوهd به تصویر کشیده شدنش بتواند بر هر کدام از این دو غلبه کند، سخت است.

در واقع به نظر می رسد که کال در بازی های ویدیویی به کایل کاتارن (Kyle Katarn) نزدیک تر است. هر دو شخصیت باید توانایی های خود را به سختی بهبود می دادند، اما هر دو از یک ارتباط طبیعی نسبتا قوی با نیرو بهره می برند که پیشرفت آن ها را تسریع می نماید. کایل کاتارن در سال های آخر عمر خود تبدیل به یک جدای فوق العاده قدرتمند می گردد، اما به نظر می رسد کال کمی قدرتمندتر از کاتارن در Star Wars Jedi Knight II: Jedi Outcast است. البته کاتارن تمایل بیشتری به استفاده از توانایی های دارک ساید داشت. این در حالی است که کال تا اواخر Survivor تمایلی به استفاده از این توانایی ها ندارد.

در نهایت به نظر می رسد که کال به طرز باورنکردنی با یک شمشیر نوری (Lightsaber) موهبت یافته است. او یکی از معدود جدای هایی است که به طور موثر از چندین نوع مبارزه با شمشیر نوری خود استفاده می نماید و او تمایل دارد تا زمانی که زمان مبارزه فرا می رسد، دیگر کاربران قدرتمند فورس را غافلگیر کند. در حالی که به طور آشکار کال همچنان در حال افزایش ارتباط خود با فورس است، بارها گفته شده که او یک شمشیرزن با استعداد در نبردهای تک به تک است. اگر کال بالاتر از بعضی از قوی ترین جدای های تاریخ بازی های ویدیویی باشد، احتمالا به عنوان یک مبارز تن به تن یا دوئل نماینده (Duelist) فزونی دارد.

منبع: Den of Geek

منبع: دیجیکالا مگ

به "آیا کال کستیس قدرتمندترین جدای در بازی های ویدیویی است؟" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "آیا کال کستیس قدرتمندترین جدای در بازی های ویدیویی است؟"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید