آشنایی بچه ها با عناصر محیطی در آلبوم دریا

به گزارش وبلاگ ساعتچی، آلبوم موسیقی در دریا با هنرمندی گروه موسیقی آدمک در قالب ارائه آثاری ویژه گروه سنی کودک و نوجوان پیش روی مخاطبان نهاده شد.

آشنایی بچه ها با عناصر محیطی در آلبوم دریا

به گزارش گروه فرهنگی وبلاگ ساعتچی، موسیقی آدمک از مجموعه های فعال موسیقی کودک و نوجوان در تازه ترین فعالیت موسیقایی خود آلبوم در دریا را منتشر کرد.

درباره آلبوم در دریا آمده است: آلبوم پیش رو سومین آلبوم از مجموعه آلبوم های شنیداری کجا است. در این مجموعه کوشش می گردد تا هر بار گزیده ای از ترانه ها پیرامون و متناسب با فضا و محیطی معین مثل مزرعه، دریا، جنگل گردآوری گردد.

این مجموعه با هدف آشنایی بچه ها با عناصر محیطی و برای گروه سنی پیش دبستان و دبستان تهیه شده است. متن ترانه ها بر اساس لحن و ادبیات بچه هاه و با هدف توسعه دایره واژگان کودک نوشته شده است. در بخش آهنگسازی هم کوشش شده تا با وجود سادگی ملودی کسالت بار نباشد و بر تجربه شنیداری کودک بیفزاید.

این آلبوم شامل 10 ترانه است که ابتدا با کلام و از تعداده 11 بدون کلام آورده شده است. نسخه بدون کلام هر ترانه به منظور استفاده برای هم خوانی با ساخت حرکت، بازی به صورت فردی یا گروهی تهیه شده است.

در نمونه های بدون کلام، ملودی به وسیله ساز ریکوردز نواخته شده است و جلوه های صوتی هم حذف شده است تا این امکان برای بچه ها و مربیان ایجاد گردد که بتوانند حرکت، بازی ها و یا شعر های ساخته شده خود را با هر موضوعی روی ملوی قرار دهند.

گروه آدمک (آموزش و دانش موسیقی کودک) از سال 1390 خورشید، با همراهی گروهی از دانش آموختگان دانشکده کارل ارف دانشگاه موتسارتئوم سالزبورگ اتریش با هدف آگاهی و بسترسازی منتسب برای افزایش مهارت های مربیان موسیقی کودک فعالیت خویش را شروع کرد.

گردآوری کتاب و مقاله های مرتبط با موسیقی کودک، ارائه خدمات مشاوره های و انجام فعالیت های مطالعاتی و کارگاهی در زمینه موسیقی کودک، برگزاری اجرا های صحنه ای و بعلاوه برگزاری کارگاه های آموزشی در شهر های مختلف ایران از دیگر فعالیت های گروه آدمک به تعداد می رود.

ماکان اشگواری خواننده، فرهود بیگلری نوازنده ریکوردر، مستانه حکیمی و نسترن کیمیاوی نوازندگان ساز های ارف و کوبه ای، مانی بیات طراحی و فراوری صدا، گروه آدمک (تنظیم ترانه ها)، مانی بیات، مستانه حکیمی، نسترن کیمیاوی (مدیران هنری و اجرایی)، سبا عربشاهی و بهاره صادقی (طراحی گرافیک) گروه اجرایی این آلبوم را تشکیل می دهند.

منبع: خبرگزاری دانشجو

به "آشنایی بچه ها با عناصر محیطی در آلبوم دریا" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "آشنایی بچه ها با عناصر محیطی در آلبوم دریا"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید