13 مکان غیرمنتظره که عکاسی در آن ممنوع می باشد

به گزارش وبلاگ ساعتچی، عکس یکی از بهترین سوغاتی های ممکن است. تنها با فشار دادن یک دکمه و عکاسی می توانید خاطرات خود در مکان هایی که دوست داشته اید و با افرادی که ملاقات کرده اید جاودانه کنید. اما تعدادی از زیباترین مکان های دنیا اجازه عکاسی را به شما نمی دهند و حتی ممکن است شما را برای شکستن این قانون مجبور به پرداخت جریمه نقدی کنند. با مجله خبرنگاران همراه باشید تا این اماکن زیبا و مجذوب کننده ثبت نشدنی را به شما معرفی کنیم.

13 مکان غیرمنتظره که عکاسی در آن ممنوع می باشد

عکاسی از داخل تاج محل (Taj mahal)

آگرا (Agra)، هند (India)

فضای بیرون؟ بله، راحت باشید و عکس بگیرید. اما فضای داخل این بنا یک مقبره است و عکاسی در آن بی احترامی به تعداد میرود. قانون های خیلی سخت گیرانه ای برای جدا کردن مکان هایی که عکاسی در آن ها آزاد است از مکا هایی که عکاسی ممنوع است وجود دارد، همچنین نگهبانانی وجود دارند که مراقب هستند تا کسی یواشکی عکاسی نکند.

مجسمه حضرت داوود میکل آنژ (Michelanglo)

فلورانس (Florence)، ایتالیا (Italy)

شما می توانید ساعت ها از فاصله ای بسیار کم به این شاهکار هنری نگاه کنید، اما اگر دوربینی در دست یا دور گردنتان داشته باشید باید انتظار اخطاری از سوی یکی از نگهبانان داشته باشید که به احتمال زیاد با صدای بلندی می گوید عکاسی ممنوع است. شهر کاندلا ایتالیا

موزه بین المللی مطالعات امنیتی جیانگسو (Jiangsu)

نانجینگ (Nanjing)، چین (China)

اگر شما شهروند چین نباشید نمی توانید وارد این موزه جاسوسی بشوید. این موزه وسایلی از قبیل ابزار جاسوسی و اسنادی از سال 1927 تا به امروز را در خود جای داده است و به دلیل حساسیت زیاد بازدید از این مجموعه ممنوع می باشد. حتی اگر به شما اجازه ورود به این موزه را بدهند شما اجازه ندارید تا در این مکان عکاسی کنید.

خانه جواهرات (محل نگه داری جواهرات تاج)

لندن (London)، انگلستان (UK)

هیچکس اجازه عکاسی از هیچکدام از جواهرات این مجموعه بی نظیر از جواهر را که با شیشه های ضد بمب در برج لندن نگه داری می شوند را ندارد. تمام بازدیدکنندگان از طریق تعداد زیادی گارد امنیتی زیر نظر هستند و 100 دوربین مداربسته هم تمام مدت درحال ضبط کردن هستند، پس اصلا ایده یواشکی عکس گرفتن از این مجموعه با ارزش به ذهنتان خطور نکند.

کومسوسان (Kumsusan) قلعه خورشید

پیونگ یانگ (Pyongyang)، کره شمالی (North Korea)

قبل از اینکه وارد مقبره کیم ایی سونگ (Kim II sung) و کیم جونگ ایل (Kim jong il) شوید، باید تمام متعلقات خود به جز کیف پولتان را تحویل دهید. سپس باید از زیر یک ماشین گرد و خاک گیر عبور کنید تا مطمئن شوند که هیچ گرد و خاکی همراه شما وارد این ساختمان نمی شود. این ساختمان محلی است که رهبران پیشین کره شمالی در تابوت های کریستالی و شفاف آرمیده اند. قطعا عکاسی در این مکان ممنوع می باشد.

نیایشگاه سیستین (Sistine)

واتیکان (Vatican)،رم (Rome)، ایتالیا

ممکن است فکر کنید که فریادهای عکاسی ممنوع، فیلم برداری ممنوع، در نیایشگاه سیستین برای این است که مکانی مقدس است، تقریبا درست حدس زده اید. اما به این دلیل است که شبکه تلوزیونی نیپون ژاپن 20 سال پیش برای تهیه مجموعه ای از این اثر هنری مبلغی را پرداخت کرد و حقوق انحصاری تصویربرداری از این مکان را خریداری کرد. با اینکه این پروژه 4.2 میلیون دلاری به اتمام رسیده است اما ممنوعیت عکسبرداری همچنان به جای مانده است.

برای خرید بلیط هواپیما به صفحه اصلی سایت مراجعه کنید.

منبع: مجله دور و نزدیک

به "13 مکان غیرمنتظره که عکاسی در آن ممنوع می باشد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "13 مکان غیرمنتظره که عکاسی در آن ممنوع می باشد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید