پرواز بالگرد نبوغ را زنده دنبال کنید

به گزارش وبلاگ ساعتچی، خبرگزاری خبرنگاران- بالگرد نبوغ قرار است در روز چهارشنبه 14 آوریل(25 فروردین) اولین پرواز خود بر روی سیاره سرخ را انجام دهد و شما می توانید این لحظه را به صورت زنده تماشا کنید.

پرواز بالگرد نبوغ را زنده دنبال کنید

به گزارش خبرگزاری وبلاگ ساعتچی به نقل از گیزمودو، پرواز بالگرد نبوغ که قرار بود در روز دوشنبه 12 آوریل (23 فروردین) انجام گردد به تعویق افتاده و در روز چهارشنبه 14 آوریل انجام خواهد شد، چهار پای کوچک این بالگرد 1.8 کیلوگرمی از سطح مریخ جدا خواهد شد و تبدیل به اولین پرواز در سیاره ای دیگر می گردد. این موفقیت بُعد جدیدی از کاوش در سطح مریخ خواهد بود.

برای مشاهده این پرواز به صورت زنده می توانید از اپلیکشن ناسا، یویتوب و یا فیسبوک آن بهره ببرید و یا این پرواز را مستقیما در وبسایت ناسا مشاهده کنید.

https://mars.nasa.gov/technology/helicopter/#Watch-Online

گروه حاضر در مرکز پیشرانه جت ناسا سرعت باد در اکتاویا باتلر(Octavia Butler)، محل فرود بالگرد و همچنین میزان نیرویی که نبوغ برای اولین پرواز در دسترس دارد را آنالیز خواهند کرد.

مریخ نورد استقامت پس از ارتباط مجدد با نبوغ اطلاعات به دست آمده را به یک مدارگرد ارسال می نماید تا به مرکز کنترل در زمین منتقل گردد. تیم کانهام(Tim Canham)، رهبر ماموریت های نبوغ در کنفرانسی خبری گفت: ما انتظار داریم 40 ثانیه اطلاعات مفید به دست آوریم از آن جا که مدت زمان این پرواز آزمایشی همین قدر است.

کانهام می گوید: نبوغ مجهز به دوربین های به سمت پایین است که در طول پروازش تصاویری ثبت خواهند کرد. گروه انتظار دارد ابتدا عکس های سیاه و سفید دریافت کند و سپس از آن تصاویری با وضوح بالا طی روزهای آینده خواهیم داشت. دوربین نبوغ که هر ثانیه 30 تصویر ثبت می نماید علاوه بر توضیح پرواز این بالگرد، به عنوان نوعی ارتفاع سنج عمل خواهد نمود و به کنترل کنندگان این ماموریت به یافتن نقطه فرود این بالگرد یاری می نماید.

استقامت کوشش خواهد نمود تا تصاویری از پرواز نبوغ ثبت کند و این کار را با دوربین Mastcam-Z انجام می دهد. السا ینسن(Elsa Jensen) مسئول عملکرد دوربین استقامت می گوید: گروه او برای این کار تمرین نموده اند اما شاید این تصاویر عالی نباشند زیرا پیش از این هیچ وقت چنین اتفاقی رخ نداده است.

کانهام می گوید: میکروفن های استقامت می توانند برای ضبط صدای پرواز نبوغ در طول آزمایش های بعدی مورد استفاده قرار گیرند.

منبع: خبرگزاری آریا

به "پرواز بالگرد نبوغ را زنده دنبال کنید" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "پرواز بالگرد نبوغ را زنده دنبال کنید"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید