سرانجام نامه ها از سال تحصیلی 99-98 الکترونیکی می شوند

به گزارش وبلاگ ساعتچی، معاون اداری اقتصادی وزارت علوم گفت: از سال تحصیلی 99-98 انتها نامه های تحصیلی از کاغذی در آمده و الکترونیکی می گردد و دانشگاه ها نیز باید زیر ساخت آن را فراهم نمایند.

سرانجام نامه ها از سال تحصیلی 99-98 الکترونیکی می شوند

به گزارش گروه دانشگاه وبلاگ ساعتچی، محمد تقی نظر پور معاون اقتصادی اداری وزارت علوم، تحقیقات و فناوری در افتتاحیه نمایشگاه دستاورد های دانشگاه ها در حوزه مدیریت سبز گفت: سومین نمایشگاه مدیریت سبز با هدف نمایش عملکرد و توانمندی های دانشگاه و مراکز پژوهشی و پارک های علم و فناوری با همکاری وزارت علوم، سازمان مدیریت برنامه ریزی کشور و دانشگاه هایی که در این حوزه یاری نمایند امروز شروع به کار نموده و افتتاح خواهد شد.

نظرپور ادامه داد: تقریبا همه دانشگاه ها تمایل داشتند با ما همکاری نمایند، اما با توجه به ظرفیت موجود توانستیم تنها 50 دانشگاه و پژوهشگاه را در این نمایشگاه داشته باشیم. اهداف این نمایشگاه در ابتدا به نمایش گذاشتن طرح های اجرا شده، نمایش طرح های مبتکرانه و نوآورانه با همکاری پارک ها و پژوهشگاه های علم فناوری است. همچنین میزان تاثیر گذاری کار های انجام گرفته در زمینه زیست محیطی، آب، کشاورزی پسماند، فرهنگ سازی مدیریت سبز و... در این نمایشگاه مورد آنالیز قرار خواهد گرفت.

وی اضافه کرد: از جمله اقدامات ما این بود که از سال 96 ردیف متمرکزی تحت عنوان مدیریت سبز در نظر گرفته شد تا بتواند اجرای مدیرت سبز را در پی داشته باشد. همچنین ارتباط مستمر با دانشگاه، تشکیل جلسات تخصصی برای ارزیابی مدیریت سبز، ارایه راهکارها، طراحی سامانه در این حوزه جزء دیگر اقدامات ما در راستای مدیریت سبز بوده است.

نظرپور اعلام کرد: بیش 180 میلیارد سرمایه گذاری ملی و اختصاصی برای این امر اختصاص پیدا نموده و بیش از یکصد طرح مهم در این زمینه اجرا شده است. تشکیل شورای مدیریت راهبردی مدیریت سبز در بیش از 150 دانشگاه و 40 پارک و پژوهشگاه علم و فناوری را داشتیم و 500 طرح پروژه مدیریت سبز در پارک ها علم و فناروی، پژوهشگاه و دانشگاه ها انجام شد.

وی اضافه کرد: کاشت یک میلیون نهال در دانشگاه ها انجام شد، همچنین حمایت از سرانجام نامه های دانشجویی با موضوع مدیریت سبز، توسعه فرهنگ مدیریت سبز از جمله اقدامات مهم این طرح است. همچنین در بخشنامه هایی از دانشگاه ها خواسته ایم مصرف کاغذ، بطری های پلاستیکی و ظروف یکبار مصرف را کاهش دهند.

معاون اداری و اقتصادی وزارت علوم گفت: ما در امسال حدود 200 میلیارد تومان از در آمد های اختصاصی مان را برای این کار هزینه کردیم. از طرفی دانشگاه های ما انتظار دارند دولت هم بتواند اعتبارات این چنینی برای مدیریت سبز در نظر بگیرد.

وی ادامه داد: همچنین از سال تحصیلی 99-98 سرانجام نامه های تحصیلی از کاغذی درآمده و الکترونیکی می گردد و دانشگاه ها نیز باید زیر ساخت آن را فراهم نمایند.

منبع: خبرگزاری دانشجو

به "سرانجام نامه ها از سال تحصیلی 99-98 الکترونیکی می شوند" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "سرانجام نامه ها از سال تحصیلی 99-98 الکترونیکی می شوند"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید