هنرمندان صنایع دستی از نخبگان جامعه هستند

به گزارش وبلاگ ساعتچی، ایسنا/ براساس آخرین خبر و گزارشات بدست رسیده، هنرمندان صنایع دستی از نخبگان جامعه هستند.

هنرمندان صنایع دستی از نخبگان جامعه هستند

علی قاسم زاده، شهردار اصفهان در ویژه برنامه روز جهانی صنایع دستی که در هتل عباسی اصفهان برگزار گردید، گفت: چند سال پیش در تأسیس و تدوین نظام نامه بنیاد نخبگان، تعریفی از نخبه مطرح شد که براساس آن، نخبه کسی است که قدرت خلق اثر داشته باشد. براساس این تعریف، هنرمندان صنایع دستی از نخبگان جامعه هستند و باید در تعریف نخبگان، آنها را هم در نظر بگیریم.

او به آخرین آمار اشتغال به صنایع دستی در اصفهان اشاره نمود و افزود: 100 هزار نفر معادل 5 درصد جمعیت اصفهان به صنایع دستی اشتغال دارند و این در شرایطی است که حق صنایع دستی ادا نشده و کار جدی برای آن نکرده ایم، یعنی اگر حمایت میشد این صنعت توان و توسعه بسیاری می یافت.

شهردار اصفهان با اشاره به از ماندگاری صنایع دستی بیان نمود: اولین علت این ماندگاری توجه به اقتضائات زمان بوده است، صنایع دستی ما در طول زمان همیشه پاسخ احتیاج زمان را داده اند. تاب آوری و مقاومت در شرایط و مسائل مختلف و فرهنگ پذیری و گشاده رویی نیز از دیگر دلایل ماندگاری این صنعت بوده است.

او افزود: فیروزه کوبی متعلق به اصفهان نبود و از خراسان به اصفهان آمده ، اما اینجا به اوج رسیده و بالنده شده و این ویژگی اصفهان است، تشکیل زنجیره نسلی یکی دیگر از دلایل ماندگاری هنرهای سنتی است که پیر و جوان کنار هم در حال خلق اثر هستند و اساتید خساستی در آموزش فن و هنر خود به جوانان و شاگردان ندارند.

قاسم زاده خلاقیت و نوآوری پیوسته در فرم و ظاهر و رنگ و سبک را دیگر عامل ماندگاری هنرهای سنتی و صنایع دستی دانست و گفت: برای رشد و توسعه و توسعه این هنرها ضروری است به این عوامل توجه کنیم که به صورت طبیعی در این هنرها وجود داشته است.

منبع: همگردی

به "هنرمندان صنایع دستی از نخبگان جامعه هستند" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "هنرمندان صنایع دستی از نخبگان جامعه هستند"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید