مدیر نو یونسکو انتخاب شد

به گزارش وبلاگ ساعتچی، آدری آزولای به عنوان یازدهمین مدیر کل یونسکو در سی و نهمین کنفرانس عمومی یونسکو با اکثریت آرا انتخاب شد.

مدیر نو یونسکو انتخاب شد

آدری آزولای سیاست مدار اهل فرانسه است. وی از سال 2016 تا 2017 وزیر فرهنگ فرانسه بود. آزولای در 13 اکتبر 2017 برای دبیرکلی یونسکو نامزد شد و در 10 نوامبر 2017 رسماً به سمت مدیرکل یونسکو برای یک دوره پنج ساله انتخاب شد.

آدری آزولای یازدهمین مدیرکل یونسکو و دومین بانویی است که تا به امروز مدیریت یونسکو را به عهده گرفته است.

در پهنه بین المللی، آزولای نقش مهمی در ابتکارات مشترک فرانسه، یونسکو و امارات متحده عربی برای حفاظت از میراث فرهنگی در منطقه ها جنگی، که در دسامبر 2016 اعلام شد، ایفا کرد و امضاکننده اعلامیه فلورانس در اولین گردهمایی فرهنگی G7 در مارس 2017 است. در تاریخ 24 مارس 2017، او پیش نویس قطعنامه 2347 در خصوص حفاظت از میراث فرهنگی در منازعات مسلحانه را به شورای امنیت سازمان ملل متحد ارائه کرد. این قطعنامه که به وسیله فرانسه، ایتالیا و یونسکو مطرح شد، به اتفاق آرا به تصویب رسید.

آزولای در پیغام خود، ضمن تشکر از همه کشورهای عضو به خاطر این انتخاب گفت:

انتظارات زیادی ابراز شده و مسئولیتی را که از این به بعد بر عهده ام است، درک می کنم.

او اضافه نمود:

در دنیا پیچیده ای زندگی می کنیم و با چالش هایی روبرو هستیم که هیچ دولتی نمی تواند به تنهایی جوابگو باشد. این چالش که همگی با آن آشنا هستید تشدید تاریک اندیشی، تهدید به جنگ، افراط گرایی، خشونت، تخریب محیط زیست، چالش تغییرات جوی، انکار تنوع که انکار دیگری است و در نهایت تمایلات پوپولیستی است. همزمان با این چالش ها، با انقلاب علمی و تکنولوژی بی سابقه ای روبرو هستیم که ارتباطمان را با دیگری خدشه دار می سازد.

آزولای ادامه داد:

اگر می خواهیم وجه انسانی این دنیا را حفظ کنیم، اگر می خواهیم از درگیری ها جلوگیری کنیم، اگر می خواهیم در توافق نامه پاریس مشارکت داشته باشیم، باید به روح حاکم در یونسکو یعنی آموزش، فرهنگ به وسیله میراث و تنوع، علوم، دفاع از آزادی بیان و دفاع از آزادی آفرینش پایبند باشیم.

پیش از وی ایرینا بوکووا از سال 2009 تا به امروز سمت مدیرکلی یونسکو رابه عهده داشت.

منبع: کجارو / خبرگزاری مهر

به "مدیر نو یونسکو انتخاب شد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "مدیر نو یونسکو انتخاب شد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید