فورد قطعات فرسوده خودرو را به نانومواد با ارزش تبدیل می نماید

به گزارش وبلاگ ساعتچی، شرکت فورد (Ford) با همکاری دانشگاه رایس پیروز شد تا قطعات پلاستیکی وانت های فرسوده F 150 خود را به گرافن تبدیل نموده و این گرافن را مجددا برای فراوری قطعات نو مورد استفاده قرار دهد.

فورد قطعات فرسوده خودرو را به نانومواد با ارزش تبدیل می نماید

به گزارش گروه دانشگاه وبلاگ ساعتچی، شرکت فورد (Ford) با همکاری دانشگاه رایس پیروز شد تا قطعات پلاستیکی وانت های فرسوده F 150 خود را به گرافن تبدیل نموده و این گرافن را مجددا برای فراوری قطعات نو مورد استفاده قرار دهد.

دانشگاه رایس و شرکت فورد موتورز از فرآیند گرمایش ژول برای بازیافت پلاستیک های مورد استفاده در وانت های فرسوده F-150 استفاده می نمایند.

محققان دانشگاه رایس و شرکت خودروسازی فورد با هم در حال کار بر روی تبدیل قطعات پلاستیکی خودرو های فرسوده به گرافن، به وسیله فرآیند گرمایش ژول هستند.

آزمایشگاه جیمز تور در دانشگاه رایس، گرمایش فلاش ژول را در سال 2020 برای تبدیل زغال سنگ، مواد غذایی زباله، پلاستیک و سایر مواد به گرافن معرفی کرد.

مقادیر زیادی پلاستیک در خودرو های فرسوده یافت می گردد و دفع مسئولانه آن بسیار مهم است، زیرا ممکن است برای مدت طولانی در محل دفن زباله بماند. محققان در کار اخیر خود در خصوص فرآیند چرخه بازیافت پلاستیک های زائد به دست آمده از خودرو های فرسوده و تبدیل آن به گرافن با استفاده از گرمایش ژول توضیحاتی ارائه کردند.

هدف این پروژه که به وسیله تور و کوین ویس راهنمایی شد، استفاده مجدد از آن گرافن برای ساخت فوم پلی اورتان تقویت شده برای وسایل نقلیه نو بود. آزمایشات نشان داد فوم تزریق شده با گرافن 34 درصد افزایش در استحکام کششی و 25 درصد افزایش در جذب نویز با فرکانس پایین دارد. این نتیجه تنها با 0.1 درصد وزنی یا کمتر از گرافن به دست می آید.

جیمز تور می گوید: فورد 10 پوند مخلوط ضایعات پلاستیکی را از یک مرکز خرد کردن خودرو برای ما ارسال کرد. این مخلوط گل آلود و مرطوب بود. ما آن را با فرآیند گرمایش ژول تغییر دادیم و گرافن را به فورد برگرداندیم، آن ها این گرافن را در کامپوزیت های فوم نو قرار دادند و هر کاری که قرار بود انجام دهد را انجام داد. سپس آن ها کامپوزیت های نو را برای ما ارسال کردند و ما این کامپوزیت ها را دوباره در معرض گرمایش ژول قرار دادیم و دوباره آن ها را به گرافن تبدیل کردیم. این یک نمونه عالی از بازیافت چرخه ای است.

آزمایشگاه دانشگاه رایس برای آزمایش اینکه آیا مخلوط پلاستیک های فرسوده قابل تغییر است یا خیر، تکه های پلاستیک به دست آمده از سپر های پلاستیکی، واشرها، روکش ها، جایگاه ها و روکش در ها را از وانت های F-150 به یک دستگاه آسیاب منتقل نموده و آن ها را خرد کردند.

تجزیه و تحلیل چرخه عمر (LCA) گرافن به دست آمده از قطعات خودرو با آن هایی که به وسیله روش های دیگر فراوری می گردد مورد مقایسه نهاده شد تا کارایی بازیافت ارزیابی گردد. نتایج آن ها نشان داد که گرمایش فلاش ژول می تواند گرافن را با کاهش میزان قابل توجهی در انرژی، انتشار گاز های گلخانه ای و مصرف آب کمتر در مقایسه با روش های دیگر، فراوری می نماید.

منبع: خبرگزاری دانشجو

به "فورد قطعات فرسوده خودرو را به نانومواد با ارزش تبدیل می نماید" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "فورد قطعات فرسوده خودرو را به نانومواد با ارزش تبدیل می نماید"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید