فرانسیسکو خنتو درگذشت

به گزارش وبلاگ ساعتچی، فرانسیسکو خنتو لوپس ملقب به پاکو خنتو اسطوره 88 ساله باشگاه رئال مادرید صبح امروز (سه شنبه) درگذشت.

فرانسیسکو خنتو درگذشت

خنتو سال 1953 از تیم راسینگ سانتاندر به رئال مادرید پیوست و در 438 بازی اش برای این تیم به عنوان بال چپ 130 گل به ثمر رساند. خنتو در این مدت 24 جام با رئال مادرید کسب کرد که شامل 12 قهرمانی در لالیگا، 2 قهرمانی در جام حذفی اسپانیا، 6 قهرمانی در جام باشگاه های اروپا، یک قهرمانی در جام بین قاره ای، یک قهرمانی در جام دنیای کوچک باشگاهی و دو قهرمانی در جام لاتین می گردد.

افتخارات فردی خنتو هم شامل حضور در تیم منتخب دنیا از سوی نشریه ورلدساکر در سال های 1960، 1961 و 1962، جایزه پای طلایی اسطوره ها در سال 2004، حضور در جمع 100 بازیکن برتر تاریخ فوتبال دنیا به انتخاب نشریه ورلدساکر و حضور در جمع اسطوره های فوتبال به انتخاب فدراسیون دنیای آمار و تاریخ فوتبال است.

خنتو در دوران بازیگری اش رکوردهایی را هم به ثبت رساند که از جمله مهمترین آنها می توان به رکورد کسب بیشترین قهرمانی در لالیگا با 12 مورد، بیشترین قهرمانی در جام باشگاه های اروپا با 6 قهرمانی، بیشترین حضور در فینال جام باشگاه های اروپا با 8 مورد (به طور مشترک با پائولو مالدینی) و بیشترین قهرمانی با رئال مادرید (24 مورد) است.

منبع: فرارو

به "فرانسیسکو خنتو درگذشت" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "فرانسیسکو خنتو درگذشت"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید