عکسهایی از لحظه تاریخی کشف مقبره توت عنخ آمون

به گزارش وبلاگ ساعتچی، ایسنا/ این خبر پیرامون عکسهایی از لحظه تاریخی کشف مقبره توت عنخ آمون برای شما نگارش شده است.

عکسهایی از لحظه تاریخی کشف مقبره توت عنخ آمون

وقتی هاوارد کارتر مصرشناس بریتانیایی مقبره توت عنخ آمون فرعون مصر باستان را در دره پادشاهان کشف کرد، هیچ کس فکرش را نمیکرد که چه گنجینه ای پشت درهای مقبره نهفته است.

هری برتون عکاسی است که 8 سال کاوش در مقبره فرعون توت عنخ آمون را ثبت نموده است. عکسهای هیجان انگیزی که در ادامه مشاهده می کنید، به وسیله شرکت Dynamichrome رنگی شده اند. تماشای این تصاویر و مطالعه خاطراتی که کارتر از کاوش در این مقبره نوشته، مخاطب را در یکی از ماندگارترین لحظات باستان شناسی غرق می نماید.

عکسهای برتون فقط شکوه اشیا را به تصویر نمی کشد بلکه کوشش و فعالیت باستان شناسان درون مقبره را نیز روایت می نماید. در بعضی از این تصاویر نحوه چیدمان دقیق و شماره گذاری آثار تاریخی و در بعضی دیگر جمع آوری و بسته بندی اشیا به وسیله باستان شناسان به نمایش گذاشته شده است.

نقاب طلا در مقبره توت عنخ آمون هاوارد کارتر (در بالای پله ها)، آرتور کالندر و کارگران مصری در حال برداشتن دیوار بین اتاق پیشگاه و اتاق تدفینهاوارد کارتر (سمت چپ)، آرتور میس و یک کارگر مصری در مقبره توت عنخ آموناشیا از جمله کاناپه به شکل سر گاو و جعبه چندین ماکت قایقمجسمه های نگهبانکارتر و همکارانش حین بسته بندی مجسمه نگهبانکارتر و همکارانش در تالار تدفینمنبع: همگردی

به "عکسهایی از لحظه تاریخی کشف مقبره توت عنخ آمون" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "عکسهایی از لحظه تاریخی کشف مقبره توت عنخ آمون"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید