ستاد مقابله با کرونا در اتاق ایران چگونه به درمان بیماران یاری می نماید؟

به گزارش وبلاگ ساعتچی، دهم اسفندماه بود که غلامحسین شافعی رئیس اتاق ایران طی نامه ای به دبیرکل این اتاق، دستور تشکیل ستاد مرکزی مبارزه با کرونا در اتاق ایران را صادر کرد و خوستار برگزاری جلسات روزانه میان اعضای این ستاد شد تا بر اساس مسئولیت اجتماعی به سازمان های مسئول و هم وطنان کمک رسانده گردد.

ستاد مقابله با کرونا در اتاق ایران چگونه به درمان بیماران یاری می نماید؟

همچنین رئیس اتاق بازرگانی، صنایع، معادن و کشاورزی ایران طی نامه ای جداگانه به روسای اتاق های سراسر کشور از آن ها خواست در راستای اجرای مسئولیت اجتماعی، با تشکیل ستادهای استانی، برای همکاری با سازمان های مسئول در تهیه و توزیع مواد و ابزارهای بهداشتی در مبارزه با ویروس کرونا اقدام نمایند.

مسئولیت این ستاد به عهده دبیرکل اتاق ایران است و معاونان و مدیران اتاق ایران در جلسات این ستاد حضور دارند.

مسئولیت و ماموریت اصلی ستاد مرکزی مبارزه با کرونا در اتاق ایران یاری به مقابله با کرونا در کل کشور است؛ با این هدف تامین احتیاجهای مردم برای پیشگیری و درمان بیماری کرونا با یاری به شبکه بهداشت و درمان شهرها و استان های مختلف بخصوص مناطق محروم در اولویت اصلی این ستاد است.

اتاق ایران برای تامین این هدف بودجه ای را در نظر گرفته که با توجه به شرایط اتاق ایران و اتاق های مختلف سراسر کشور و مناطقی که بیشتر درگیر شیوع کرونا بوده اند، تقسیم شده است.

با همکاری اتاق های استان ها کالاها و تجهیزات مورد احتیاج بیمارستان ها دانشگاه های علوم پزشکی تهیه و در اختیار آنها قرار گرفته است.

تا امروز حدود 20 میلیارد تومان به وسیله اتاق ایران برای تهیه اقلام مورد احتیاج، هرینه شده است و پرداختی ها در اتاق های شهرستان ها با همکاری اعضای خود اتاق ها بیش از 60 میلیارد تومان برای یاری به مراکز درمانی و تامین احتیاج آن ها است.

سعی بر این بوده که این منابع اقتصادی تا حد امکان صرف تهیه تجهیزات و امکانات ثابت و سرپایی بگردد. اقلام تهیه شده شامل دستگاه های یاری تنفسی، ونتیلاتورهای ثابت و متحرک، Bipap، Cipap، سایر دستگاه ها و تجهیزات پزشکی، مواد ضدعفونی نماینده و حفاظتی است.

این یاری ها هنوز ادامه دارد، بعضی از استان ها احتیاج مراکز درمانی خود را دیرتر اعلام نموده اند و این یاری ها هنوز در جریان است. در دوره تعطیلات هم این کار متوقف نشد و یاری ها در جریان بود.

روش کار به این صورت است که دانشگاه های علوم پزشکی در شهرستان ها احتیاجهای خود را به اتاق های بازرگانی، صنایعف معادن و کشاورزی محل اعلام می نمایند و توسط آنها به اتاق ایران منعکس می گردد؛ بعدا درچارچوب بودجه مشخص شده و یا یاری اتاق های استان ها کالاهای مورداحتیاج تامین و تحویل شده یا می گردد.

باتوجه به شیوع بیماری در جهان تقاضا برای این اقلام و تجهیزات پزشکی مورد بحث افزایش یافته و محدودیت هایی در عرضه ایجاد شده است که دشواری هایی را در تامین به وجود آورده است.

همچنین اولین جلسه شورای معاونان و مدیران اتاق ایران به ریاست محمد رمضانی، دبیرکل اتاق ایران به صورت ویدئو کنفرانس تشکیل شد؛ دراین جلسه واحدهای متعدد اتاق ایران گزارش اقدامات خود را ارائه کردند.

در این جلسه هماهنگی لازم برای پیگیری امور و حفظ و برقراری ارتباط و تشکیل جلسات منظم بین بخش های مختلف اتاق ایران، اتاق شهرستان ها، تشکل ها، کمیسون ها، اتاق های مشترک در جهت ایفای وظایف در شرایط فعلی به عمل آمد.

منبع: اتاق بازرگانی ایران

به "ستاد مقابله با کرونا در اتاق ایران چگونه به درمان بیماران یاری می نماید؟" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "ستاد مقابله با کرونا در اتاق ایران چگونه به درمان بیماران یاری می نماید؟"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید