راهکارهای خانگی برای جوان سازی پوست

به گزارش وبلاگ ساعتچی، خبرنگاران : دستوری ساده برای جوان سازی پوست در خانه را به شما عزیزان معرفی نموده ایم.

راهکارهای خانگی برای جوان سازی پوست

جوانسازی پوست با کمی دقت و حوصله به دست خودتان ممکن است.

به گزارش وبلاگ ساعتچی، خوشبختانه لایه برداری صورت به روش طبیعی برای به تاخیر انداختن ظهور چین و چروک بسیار موثر است. این روش در عین حال کم هزینه بوده و به راحتی قابل تهیه و استفاده است. در این مطلب یک دستور ساده برای تهیه لایه بردار خانگی با جوی دوسر ارائه می دهیم.

لایه برداری مناسب پوست یکی از راه های مناسب برای مقابله با چین و چروک و تیرگی پوست است. روش های شیمیایی یا مکانیکی مانند میکرودم ابریژن برای اینکار وجود دارند که بدون شک هزینه زیادی تحمیل می نمایند. به همین علت ممکن است خیلی از افراد در پی روش های طبیعی برای لایه برداری از پوست شان باشند.

لایه برداری صورت چیست؟

لایه برداری یا پلینگ یک روش زیبایی است که معمولا در مراکز زیبایی انجام می گردد و هزینه کمابیش زیادی را به افراد تحمیل می نماید. هدف از انجام پلینگ یا لایه برداری پوست برداشتن لایه خارجی پوست است و به منظور کاهش جوش، کاهش جای جوش و زخم های دیگر، کاهش چین و چروک و غیره است.

برای انجام لایه برداری اغلب از مواد شیمیایی یا عصاره های طبیعی برای حذف لایه خارجی پوست و برطرف عیوب ظاهری آن استفاده می نمایند. بعد از انجام لایه برداری نیز رنگ و بافت پوست یکدست می گردد. این روش بعلاوه باعث کاهش چین و چروک شده و پوست را به خوبی مرطوب، شفاف و تمیز می نماید.

به طور کلی لایه برداری برای کاهش علائم پیری مانند چین و چروک، کاهش آکنه و جای جوش، کم رنگ شدن لکه های پوستی، کاهش شل شدن پوست و افزایش استحکام آن و کاهش چربی پوست انجام می گردد.

انجام درست لایه برداری پوست در منزل

ضروری است بدانید که بعد از انجام لایه برداری، پوست اندکی خشک تر می گردد. این مسئله طبیعی و بخشی از فرآیند لایه برداری است. چون با از بین رفتن سلول های مرده یک لایه حساس تر ایجاد می گردد.

اگر در حین انجام لایه برداری پوست در منزل احساس سوزش یا خارش داشتید باید فورا پوست خود را با آب سرد شست وشو دهید. یادتان باشد که لایه برداری پوست در منزل باید به مدت یک یا دو ماه انجام گردد تا نتایج دلخواه آن خود را نشان دهد.

از قلم نیاندازید که همواره نمی توان به طور کامل تمام عیوب پوست را با لایه برداری در منزل از بین برد. این مسئله به نوع پوست شما و مدت زمانی که برای اینکار صرف می کنید بستگی دارد. بنابراین متناسب با عمق چین و چروک یا مقدار آکنه یا جای جوش و غیره باید شکیبا باشید و انتظار نداشته باشید که با اولین استفاده از لایه بردار خانگی پوست تان مانند آینه گردد.

توجه داشته باشید که این لایه بردار خانگی را با محصولات آرایشی بهداشتی دیگر مانند کرم های سفیدنماینده، ماسک ها و لایه برارهای صنعتی دیگر ترکیب نکنید.

لایه بردار طبیعی با جوی دوسر

مواد لازم

آب لیموترش 1 عدد

بلغور جوی دوسر 3 قاشق غذاخوری معادل 30 گرم

گوجه فرنگی نصف عدد

خیار نصف عدد

عسل 1 قاشق چایخوری معادل 7.5 گرم

روش تهیه

تهیه و استفاده از این لایه بردار چند مرحله دارد. ابتدا جوی دوسر را داخل خرد کن ریخته و پودر کنید. سپس آن را داخل ظرف تمیزی ریخته و آب یک عدد لیموترش را به آن اضافه کنید و کنار بگذارید. عسل را روی کتری بگذارید تا به آرامی گرم گردد. گوجه فرنگی و خیار را در مخلوط کن بریزید و کاملا میکس کنید تا یکدست شوند.

روش استفاده

ابتدا ترکیب پودر جوی دوسر و لیموترش را به صورت بزنید و به مدت 5 دقیقه با حرکات دورانی و بسیار ملایم روی پوست ماساژ دهید. جوی دوسر و آب لیموترش باعث باز شدن منافذ پوستی می شوند.

در مرحله بعدی پوست را با دستمال تمیزی به آرامی پاک کنید. سپس با یک گلوله پنبه تمیز عسل را روی پوست صورت پخش کنید و اجازه دهید 5 دقیقه روی پوست بماند.

بعد از این مدت با آب زیاد پوست را بشویید.

در نهایت ترکیب خیار و گوجه فرنگی را به پوست بزنید و اجازه دهید تا نیم ساعت روی پوست بماند. در نهایت نیز صورت خود را با آب فراوان شست وشو دهید.

حرف آخر

درست است که این شیوه کاملا طبیعی و خانگی است اما اگر در حین استفاده از آن احساس هر نوع واکنش آلرژیک مانند خارش، سوزش و غیره داشتید بلافاصله پوست خود را با آب فراوان بشویید.

منبع: رکنا

به "راهکارهای خانگی برای جوان سازی پوست" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "راهکارهای خانگی برای جوان سازی پوست"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید