رئیس سازمان میراث فرهنگی از مجموعه جهانی شیخ صفی الدین اردبیلی بازدید کرد

به گزارش وبلاگ ساعتچی، رئیس سازمان میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری در سفر به استان اردبیل از مجموعه جهانی شیخ صفی الدین اردبیلی بازدید کرد.

رئیس سازمان میراث فرهنگی از مجموعه جهانی شیخ صفی الدین اردبیلی بازدید کرد

به گزارش خبرنگار وبلاگ ساعتچی، علی اصغر مونسان معاون رئیس جمهوری و رئیس سازمان میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری که به استان اردبیل سفر نموده است، عصر چهارشنبه 3 مرداد با حضور در مجموعه جهانی شیخ صفی الدین اردبیلی از بخش های مختلف این مجموعه بازدید به عمل آورد.

در این بازدید که اکبر بهنام جو استاندار اردبیل نیز حضور داشت، مونسان بر صیانت هرچه بیشتر از آثار فرهنگی تاریخی و معرفی آن ها به گردشگران داخلی و خارجی تأکید کرد.

معاون رئیس جمهوری با اشاره به زیبایی های این مجموعه جهانی بعد از شنیدن صحبت های مدیرکل و معاون گردشگری اداره کل میراث فرهنگی اردبیل خواهان استفاده بهینه از مجموعه جهانی شیخ صفی الدین اردبیلی برای جذب گردشگر داخلی و خارجی شد.

مونسان هم چنین با حضور در شهیدگاه واقع در ضلع شرقی مجموعه جهانی شیخ صفی الدین اردبیلی یاد و خاطره 401 شهید جنگ چالداران را که در این قسمت از محوطه این مجموعه جهانی دفن شده اند گرامی داشت.

رئیس سازمان میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری همچنین از جشنواره گردشگری غذا و هنر آشپزی ایرانی که در محوطه مجموعه جهانی شیخ صفی الدین اردبیلی درحال برگزاری است بازدید کرد.

او با حضور در تک تک غرفه های شرکت کنندگان در این جشنواره ضمن آشنایی با غذاهای سنتی و دست پخت های شرکت کنندگان در این جشنواره در گفت وگو با آن ها، داوران و برگزار کنندگان این جشنواره، خواهان تداوم برگزاری این گونه جشنواره ها شد.

مونسان با اشاره به نقش جشنواره ها در افزایش جذب گردشگر اضافه نمود: یکی از موضوعاتی که می تواند به جذب گردشگر یاری کند، برگزاری رویدادها و جشنوارهای متنوع است.

معاون رئیس جمهوری هم چنین علاوه بر بازدید از بقعه شیخ صفی الدین اردبیلی، از مقبره شاه اسماعیل اول و بعضی دیگر از بقعه های موجود در این مجموعه بازدید به عمل آورد.

منبع: میراث آریا

به "رئیس سازمان میراث فرهنگی از مجموعه جهانی شیخ صفی الدین اردبیلی بازدید کرد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "رئیس سازمان میراث فرهنگی از مجموعه جهانی شیخ صفی الدین اردبیلی بازدید کرد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید