خاطرات یخ زده در زمان؛ سفر به قطب جنوب 112 سال پیش

به گزارش وبلاگ ساعتچی، قطب جنوب 100 سال پیش را در این عکس های قدیمی کاوش کنید.

خاطرات یخ زده در زمان؛ سفر به قطب جنوب 112 سال پیش

به گزارش وبلاگ ساعتچی، این تصاویر، عکس های آرشیوی حیرت آوری از سفر های اوایل قرن بیستم در قطب جنوب هستند که به تازگی به وسیله آرشیو ملی استرالیا و بخش قطب جنوب استرالیا دیجیتالی شده اند.

این مجموعه متشکل از صد ها عکس سیاه و سفید و نگاتیو های شیشه ای است که شرایط سخت، حیات وحش غیرمعمول و زندگی روزمره سفر های حماسی مانند اکسپدیشن استرالیایی قطب جنوب و اکسپدیشن بریتانیایی قطب جنوب را در دهه 1910 مستند می نماید.

سایمون فرود، مدیر کل آرشیو ملی استرالیا، گفت: خوشحالم که این مجموعه در آرشیو ملی برای دسترسی نسل های آینده نگهداری می گردد. این عکس ها مکمل سایر مجموعه های ملی هستند که اکتشاف و تحقیقات استرالیا در قطب جنوب را مستند می نمایند.

تصاویر نمایی منحصر به فرد از شرایط دشواری را که کاوشگران با آن روبرو بودند ارائه می دهند. عکس های شگفت انگیزی از حیات وحش بی نظیر، و بعلاوه عکس هایی که علم و فناوری آن موقع را به تصویر می کشند.

در حالی که استیون فاکس، دستیار مدیر کل برای مدیریت مجموعه گفت: این مجموعه کمیاب و شنماینده است. به دست آوردن، حفظ، دیجیتالی کردن و حفظ آن به این معنی است که اکنون و برای نسل های آینده قابل دسترسی خواهد بود. عموم می توانند به صورت دیجیتالی به مجموعه ای از سوابق از اکتشافات اولیه قطب جنوب گرفته تا اکتشافات بعدی دسترسی داشته باشند.

منبع: فرارو

به "خاطرات یخ زده در زمان؛ سفر به قطب جنوب 112 سال پیش" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "خاطرات یخ زده در زمان؛ سفر به قطب جنوب 112 سال پیش"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید