تقویم فستیوال های ترکیه و استانبول

به گزارش وبلاگ ساعتچی، لیستی از پرطرفدار ترین فستیوال های ترکیه را اینجا ببینید:

عنوان فستیوال های استانبول تاریخ برگزاری توضیحات
فستیوال فیلم مستقل استانبول

15 فوریه تا 25 فوریه

تقویم فستیوال های ترکیه و استانبول 26 بهمن تا 6 اسفند
این جشنواره از سال 2001 هر ساله به مدت 10 روز در استانبول برگزار می شود. در این روزها فیلم ها در بعضی از سینمای شهر به نمایش در می آیند.
فستیوال فیلم استانبول

5 آوریل تا 16 آوریل

16 فروردین تا 27 فروردین

فستیوال فیلم، یکی از قدیمی ترین جشنوارهای استانبول است که از سال 1981 در این شهر در حال برگزاری است. این جشنواره هرساله میزبان علاقمندان به فیلم است و در دو بخش داخلی و بین المللی اجرا می شود. علاوه برفیلم در حاشیه این فستیوال فعالیت ها و کارگاه های آموزشی در سراسر شهر نیز ارائه می شود.
فستیوال تنیس (TEB BNP Paribas Istanbul Cup)

22 آوریل تا 28 آوریل

2 اردیبهشت تا 8 اردیبهشت

هرساله 22 آوریل بزرگترین مسابقات بین المللی تنیس در ترکیه شروع می شود. این فستیوال هرسال بیشتر از قبل علاقمندان را به خود جذب می نماید.
عید پاک ارتدوکس ترکیه

28 آوریل

8 اردیبهشت

از آنجایی که مسیحیان استانبول عمدتا ارتدوکس هستند، عید پاک بدون شک مهمترین تعطیلات مذهبی آنهاست. این روز در سراسر ترکیه جشن گرفته می شود.
فستیوال کاپادوکس 14 ژوئن تا 19 ژوئن

24 خرداد تا 29 خرداد

جشنواره موسیقی، فرهنگ و غذای کاپادوکس برای اولین بار در سال 2015 در مناظر جادویی شهر کاپادوکیه برگزار گردید. این جشنواره تا به حال 4 بار در کاپادوکیه برقرار و به یکی از پرهوادارتین فستیوال های ترکیه تبدیل شده. این فستیوال شامل برنامه های مهیج موسیقی، هنرهای تلفیقی، غذا و... در فضای باز است. هنرمندان از سراسر جهان خودشان را به جشنواره رسانده و آثارشان را با دیگران به اشتراک می گذارند.
فستیوال موسیقی استانبول

11 ژوئن تا 30 ژوئن

21 خرداد تا 9 تیر
این فستیوال قدیمی ترین و یکی از معتبرترین فستیوال های ترکیه است. در این فستیوال شما، فرصت حضور در کنسرت هنرمندان کلاسیک داخلی و بین المللی را خواهید داشت.
فستیوال چیل آوت

15 و 16 جولای

25 و 25 تیر
فستیوال چیل آوت یکی از شادترین فستیوال های ترکیه است که از سال 2006 در شهرهای بدروم، چشمه و استانبول برگزار می شود. در این فستیوال موسیقی به سبک های مختلف در فضای باز اجرا می شود. خیابان ها پر از رستوران های سیار است. فضای این فستیوال بسیار شاد و محبت آمیز است.
فستیول بین المللی جاز استانبول

29 ژوئن تا 18 جولای

8 تیر تا 27 تیر
فستیوال جاز استانبول هرساله هزاران نفر از دوستداران موسیقی را دور هم جمع میکند. برای این فستیوال هنرمندان از سراسر جهان در سبک های مختلف به اجرای موسیقی می پردازند.
فستیوال دوسالانه استانبول

14 سپتامبر تا 10 نوامبر

23 شهریور تا 19 آبان
بنیاد فرهنگ و هنر استانبول (IKSV) از سال 1987 هر دو سال یکبار در استانبول فسیتوالی از هنر مدرن برگزار می نماید. این فسیتوال درحال حاضر یکی از بزرگترین رویدادهای هنری است. این فستیوال در واقع رویدادی است برای نمایش آثار هنر هنرمندان معاصر. این رویداد دوسالانه علاوه بر استانبول در ونیز، سائو پائولو و سیدنی هم برگزار می شود. اگر قصد سفر به استانبول داشتید این زمان را از دست ندهید
ماراتن استانبول 3 نوامبر

12 آّبان

ماراتن استانبول تنها ماراتن جهان است که در دو قاره اجرا می شود. این ماراتن از سواحل آسیا شروع می شود و در ساحل اروپایی بوسفر تمام می شود.
فسیتوال مولانا 7 تا 17 دسامبر

16 آذر تا 26 آذر

این فستیوال یکی از قدیمی ترین فستیوال های ترکیه است که هر سال در قونیه برگزار می شود. در این فستیوال هزاران نفر از سراسر جهان جمع می شوند تا در سالروز مرگ مولانا که آن را به صوت نمادین شب عروسی او که در واقع پیوستن او به خدواند و معبود ابدی او است می دانند را جشن بگیرند. در این مراسم موسیقی عرفانی پخش و پایکوبی سماع درویش های چرخان انجام می شود.
فستیوال شنای عرض تنگه بسفر 19 جولای تا 21 جولای

28 تیر تا 30 تیر

این فستیوال معروف ترین مسابقه شنای ترکیه است که از سال 1989 در حال برگزاری است. طی این مسابقه شناگران از سراسر جهان در تنگه بسفر از قسمت آسیایی استانبول به قسمت اروپایی آن شنا و باهم رقابت می نمایند.
فستیوال روز جمهوری (Turkish Republic Day)

29 اکتبر

7 آبان

29 اکتبر سال 1923، حکومت ترکیه به عنوان جمهوری اعلام شد. از آن پس این روز، روز جمهوری نام گرفت و تعطیل رسمی شد. فستیوال روز جمهوری نیز هر سال در این روز برگزار گردیده و مردم از سراسر ترکیه در این جشن شرکت نموده و به راهپیمایی و شادی می پردازند. آنچه بیش از هر چیز در این فستیوال دیده می شود پرچم قرمز ترکیه و پوسترهای آتاتورک است. موسیقی و نمایش از دیگر فعالیت هایی است که در این فستیوال دیده می شود.
جشنواره خرید در استانبول

از 8 ژوئن

از 18 خرداد

این جشنواره یکی از پرهوادارترین جشنواره های استانبول است. علاوه بر خرید و فروش در این روز، کنسرت های موسیقی، استندآپ های کمدی و... برگزار می شود. اما دلیل شهرت این جشنواره بیشتر قیمت های پایین اجناس است. مغازه ها در این روز 24 ساعته باز هستند و قیمت های خود را بسیار پایین می آورند.
فستیوال فرهنگ و هنر

فستیوال تئاتر: ماه مه و ژوئن

فستیوال فیلم: هر ساله در ماه آوریل

این فستیوال شامل جشنواره های مختلف موسیقی، تئاتر، طراحی، فیلم سازی و... است و در میان جوانان بیشتر هوادار دارد.
جشنواره آشپزی

22 تا 25 فوریه

3 تا 6 اسفند

در جشنواره استانبول که اغلب در استانبول برگزار می شود، آشپزان بین المللی با هم به رقابت می پردازند. اگر شکم گردی در کشورهای مختلف را می پسندید، فرصت شرکت در این جشنوراه را از دست ندهید.
جشنواره راک اند کوک (Rock nCoke)

16 و 17 جولای

25 و 26 تیر

اگر به موسیقی راک علاقه دارید، این جشنواره برای شماست. در این جشنواره بزرگ ترین هنرمندان حوزه موسیقی راک را خواهید دید.
فستیوال جوان و ورزش

19 مه

29 اردیبهشت

این فستیوال در روز جوانان ترکیه که تعطیل رسمی است برگزار می شود. تاریخ این روز بر می شود به زمانی که آتاتورک جنگ سال 1919 را شروع کرد. حاصل این جنگ استقلال ترکیه شد. در این روز بسیاری از جوانان برای بزرگداشت آتاتورک تا آنکارا رژه می روند. این مراسم همراه با اجرای موسیقی، فعالیت های ورزشی و.. است.

پیشنهاد می کنیم برای آشنایی بیشتر با فستیوال های ترکیه مطلب فستیوال ها و رویدادهای مهم ترکیه کدامند؟ را مطالعه کنید.

منبع: دالاهو

به "تقویم فستیوال های ترکیه و استانبول" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "تقویم فستیوال های ترکیه و استانبول"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید