بهشتی پور: سفر مدیرکل موقت آژانس ارتباطی با گام سوم ندارد

به گزارش وبلاگ ساعتچی، کارشناس مسائل بین الملل، با اشاره به سفر مدیرکل موقت آژانس بین المللی انرژی اتمی به تهران و دیدارش با مقامات عالی رتبه کشورمان گفت: این سفر ارتباط مستقیمی با گام سوم کاهش تعهدات برجامی ایران ندارد و از قبل برنامه ریزی شده بود.

بهشتی پور: سفر مدیرکل موقت آژانس ارتباطی با گام سوم ندارد

به گزارش حوزه سیاست خارجی وبلاگ ساعتچی، حسن بهشتی پور کارشناس مسائل بین الملل در مصاحبه با برنامه رویداد رادیو گفت و گو بیان نمود: مدیرکل موقت آژانس بین المللی انرژی اتمی در این سفر با مقاماتی همچون رئیس سازمان انرژی اتمی و وزیر امور خارجه دیدار و رایزنی نموده است.

وی ادامه داد: این سفر در آستانه برگزاری جلسه هفته آینده شورای حکام که در آن گزارش مدیرکل آژانس در خصوص فعالیت های هسته ای ایران مورد آنالیز قرار می گیرد، صورت گرفته است و این موضوع بر اهمیت این سفر اضافه نموده است.

بهشتی پور با بیان اینکه ایران علی رغم کاهش تعهدات برجامی خود همچنان با آژانس بین المللی انرژی اتمی همکاری می نماید و این اقدامات زیرنظر آژانس است، تأکید کرد: تهران مایل است همکاری های خود را با آژانس ادامه و در این ارتباط حسن نیت خود را نشان دهد تا بهانه ای به طرف مقابل ندهد.

وی با بیان اینکه این سفر در چارچوب برنامه ریزی برای همکاری های آینده ایران و آژانس صورت گرفته است، در بخش دیگری از صحبت های خود به اجرای گام سوم از سوی ایران برای کاهش تعهدات برجامی اشاره نمود و اضافه نمود: ایران گام به گام تعهدات برجامی خود را کاهش می دهد تا شاید طرف مقابل مجبور گردد به تعهدات خود برگردد و وظایف خود در برجام را انجام دهد.

منبع: خبرگزاری تسنیم

به "بهشتی پور: سفر مدیرکل موقت آژانس ارتباطی با گام سوم ندارد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "بهشتی پور: سفر مدیرکل موقت آژانس ارتباطی با گام سوم ندارد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید