امیرکبیر جایگزین مختار می شود

به گزارش وبلاگ ساعتچی، مجموعه تلویزیونی امیرکبیر به کارگردانی و بازی سعید نیکپور از پنجشنبه 18 مهرماه جایگزین مختارنامه می شود و از شبکه چهار روی آنتن می رود.

امیرکبیر جایگزین مختار می شود

به گزارش وبلاگ ساعتچی، آخرین قسمت سریال تاریخی مختارنامه ساخته سیدداود میرباقری چهارشنبه 17 مهر از شبکه چهار پخش می شود و کمتر از 24 ساعت بعد یعنی ساعت 24 روز پنجشنبه یک مجموعه تاریخی دیگر جای آن می آید. امیرکبیر که محصول 1363 است، نخستین بار از اردیبهشت 64 از شبکه یک پخش شد و در آن دوران بسیار محبوب و پرتماشاگر بود.

نیکپور که در بسیاری از پروژه های تاریخی تلویزیون ایران ایفای نقش کرده، کارگردان و بازیگر نقش محمدتقی خان فراهانی در امیرکبیر است؛ صدراعظم مقتدر و باتدبیر ناصرالدین شاه که به دسیسه نزدیکان شاه قاجار در حمام فین کاشان به شهادت رسید. داستان زندگی پرفراز و نشیب این شخصیت برجسته تاریخ معاصر ایران در 13 قسمت بر اساس فیلمنامه ای از پرویز زاهدی به تصویر کشیده شده است.

ایرج راد، مرحوم محمد مطیع، فخری خوروش، ژاله علو، رضا فیاضی، فخرالدین صدیق شریف، شمسی فضل اللهی، پرویز پورحسینی، هادی مرزبان، مرحوم غلامرضا طباطبایی، مرحوم سروش خلیلی، مرحوم حمید مهرآرا، مرحوم علی رامز، غلامحسین لطفی و محمد عمرانی بازیگران نقش های اصلی و فرعی امیرکبیر هستند که کنار نیکپور در این پروژه ایفای نقش کرده اند. موسیقی متن ماندگار سریال را هم کامبیز روشن روان ساخته است.

در تاریخ سینما و تلویزیون ایران چهار بازیگر نقش امیرکبیر را ایفا کرده اند؛ مرحوم ناصر ملک مطیعی در سریال سلطان صاحبقران زنده یاد علی حاتمی، سعید نیکپور در امیرکبیر، محمد صادقی در سریال سال های مشروطه محمدرضا ورزی و البته داریوش ارجمند در فیلم سینمایی ناصرالدین شاه آکتور سینما به کارگردانی محسن مخملباف.

مجموعه 13 قسمتی امیرکبیر هر روز ساعت 24 از شبکه چهار روی آنتن می رود و روز بعد ساعت 18 بازپخش می شود.

منبع: همشهری آنلاین

به "امیرکبیر جایگزین مختار می شود" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "امیرکبیر جایگزین مختار می شود"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید