امتحان 100 رستوران برتر جهان چه حسی دارد؟

به گزارش وبلاگ ساعتچی، مردی در 99 رستوران از 100 رستوران برتر جهان غذا خورده است؛ او رستوران های محبوبش را تعیین نموده است.

امتحان 100 رستوران برتر جهان چه حسی دارد؟

ما همه اهدافی در زندگی داریم. بعضی ها همین که بیرون بروند و یک وعده غذایی خوب بخورند، مسرور خواهند بود. بعضی دیگر تا از کوه اورست بالا نروند، راضی نمی شوند. اما بعضی ها هم هستند که غذای خوب خوردن را در نظر می گیرند و کوشش کوهنوردان را به آن اضافه می نمایند! نتیجه اش می گردد شخصی مثل پل گرینبرگ (Paul Grinberg) که تصمیم گرفته به تمام رستوران ها در لیست 50 رستوران برتر دنیا (به علاوه رتبه های 51 تا 100) در سال 2017 برود. تا این هفته، او 99تای آن ها را امتحان نموده است.

غذا تمام زندگی گرینبرگ نیست؛ او مرتب برای خدمات اقتصادی شرکت به مأموریت های خارج از کشور می رود. سفرهای زیادش موجب شد تا تصمیم بگیرد آرزوی غذادوستان را برای خود محقق کند: وعده های عالی غذایی. او گفت تجربه به یادماندنی غذا خوردن در رستوران برناردین (Le Bernardin) نیویورک در 12 سال پیش موجب شد تصمیم بگیرد تا می تواند در رستوران های میشلن غذا بخورد و حساب آن را نگه دارد.

او سپس چند سال بعد توجهش را به لیست برترین رستوران های دنیا معطوف کرد. او گفت: غذا عالی بود، اما روابطی که در این میان به وجود می آمد نکته برجسته کار بود.

گرینبرگ رستوران کالاندره (Le Calandre) در روبانوی ایتالیا، اولتراویولت (Ultraviolet by Paul Pairet) در شانگهای و الینیا (Alinea) در شیکاگو را سه رستوران برتر خود معرفی کرد. با این حال وقتی از او پرسیدند ترجیح می دهی به کدام رستوران به طور مرتب بروی جوابش تغییر کرد: رستوران های زیادی هستند که دوست دارم مدام در آنجا غذا بخورم، اما اگر یک انتخاب داشته باشم، رستوران مایدو (Maido) در لیمای پرو را انتخاب می کنم.

مهارت سرآشپز میتسوهارو سومورا (Mitsuharu Tsumura) در ترکیب مواد و مزه های ژاپنی و پرویی (دوتا از مزه های مورد علاقه ام) فوق العاده است.

همان طور که انتظار می رفت، اتفاق های جالبی در طول راستا برایش اتفاق افتاده بود: من خیلی کارهای عجیب انجام دادم؛ مثلا در یک هفته به 12 رستوران میشلن رفتم، برای یک وعده غذایی 12 ساعت پرواز کردم و روز بعدش برگشتم، در یک شب دوبار شام خوردم (فقط یک روز در آدلاید بودم و چاره ای نداشتم). او بعلاوه اشاره نمود که برای مدت ها هر روز سوشی می خورد تا آنکه فهمیدم سطح جیوه بدنم هشت برابر حد طبیعی شده است و مجبور شدم یک سال غذای دریایی نخورم.

اما سؤال اصلی آن است که کدام رستوران از این لیست 100تایی به جای مانده که گرینبرگ هنوز به آنجا نرفته است. جوابش رستوران سوشی سایتوی (Sushi Saito) توکیو است. او گفت: 16 نفر را اجیر کردم تا در این رستوران برایم میز رزرو نمایند، اما پیروز نشدم. اما او وا نداده است: همچنان در پی رزرو جایی در این رستوران است. 100 رستوران برتر دنیا! آیا شما می توانید رکوردش را بزنید؟

منبع: کجارو / travelandleisure.com

به "امتحان 100 رستوران برتر جهان چه حسی دارد؟" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "امتحان 100 رستوران برتر جهان چه حسی دارد؟"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید