اجرای طرح بوم گردی در 25 روستای رامسر

به گزارش وبلاگ ساعتچی، خبرنگاران/مازندران رئیس اداره میراث فرهنگی رامسر گفت: طرح بوم گردی در 25 روستای دهستان جنت رودبار رامسر در حال اجراست.

اجرای طرح بوم گردی در 25 روستای رامسر

حسین متاجی در گفت وگو با خبرنگار وبلاگ ساعتچی اظهار کرد: به منظور توسعه پایدار گردشگری شهرستان رامسر، اولویت سیاستگذاری در این حوزه با طرح های گردشگر پذیر است و اهمیت مشارکت جوامع محلی در توسعه گردشگری روستایی انکارشدنی نیست.

وی افزود: علاوه بر معرفی روستای جواهرده به عنوان روستای هدف گردشگری که دارای بافت با ارزش تاریخی نیز است یکی دیگر از نقاط بکر و طبیعی و تاریخی شهرستان، دهستان جنت رودبار است که به عنوان پایلوت بوم گردی کشور معرفی شده است.

این مسئول شرح داد: در راستای اجرایی شدن طرح توسعه بوم گردی در منطقه جنت رودبار، در مرحله اول روستای جنت رودبار به عنوان مرکز دهستان مورد بررسی قرار گرفت که از تعداد 58 خانه مورد بازدید قرار گرفت و تعداد 21 مورد به عنوان اقامتگاه بوم گردی پیروز به دریافت پروانه بهره برداری شدند.

وی، هدف اصلی از اجرای این طرح را توسعه ساخت و ساز براساس الگوهای بومی و سنتی منطقه(بومی سازی) جهت دستیابی به توسعه گردشگری پایدار روستایی بیان نمود و گفت: در حال حاضر این طرح در 25 روستای دهستان جنت رودبار و روستاهای شهرستان در حال گسترش است.

منبع: خبرگزاری ایسنا

به "اجرای طرح بوم گردی در 25 روستای رامسر" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "اجرای طرح بوم گردی در 25 روستای رامسر"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید