آمل می تواند به یکی از قطبهای بومگردی شمال کشور تبدیل گردد

به گزارش وبلاگ ساعتچی، ایرنا/ براساس آخرین خبرهای واصله و گزارش های منتشر گشته، آمل می تواند به یکی از قطبهای بومگردی شمال کشور تبدیل گردد.

آمل می تواند به یکی از قطبهای بومگردی شمال کشور تبدیل گردد

حسین ایزدی اظهار کرد: در سفرهای شهرستانی که با ابتکار استاندار مازندران رقم خورده و در حال اجرا است شاهد افزایش سرعت برطرف مسائل به علت هم افزایی مدیران دستگاه های مرتبط با هر پرونده هستیم که این موضوع در حوزه وظایف و اهداف این اداره کل نیز قابل مشاهده و اثرگذار است.

وی اضافه کرد: همراهی همه مدیران در این سفرهای شهرستانی سرعت رسیدن به نتیجه در یک موضوع معین و مد نظر برای ارائه خدمات مختلف به مردم را بیشتر می نماید.

مدیر کل میراث فرهنگی، توریستی و صنایع دستی مازندران با اشاره به هجدهمین سفر شهرستانی استاندار و مدیران ارشد دستگاه های اجرایی استان که یکشنبه گذشته به مقصد شهرستان آمل انجام شد، اظهار کرد: در سفری که همراه با استاندار محترم و سایر مدیران دستگاه های اجرایی به شهرستان آمل داشتیم در حوزه توریستی توسعه زیرساختهای رفاهی و رونق بومگردی مورد تاکید و توجه نهاده شد.

ایزدی اضافه کرد: حضور استاندار و مدیران دستگاه های مختلف در روستای بلیران آمل سبب شد که ظرفیتهای مهم این روستا مورد توجه قرار بگیرد و تصمیم هایی نیز برای افزایش زیرساختهای مرتبط با حضور توریستان در این منطقه اتخاذ گردد.

وی گفت: اگر می خواهیم توریست وارد یک منطقه گردد باید زیرساختهای مقدماتی را فراهم کنیم. یکی از زیرساختهای مهم نیز در حوزه توریستی سرویس های بهداشتی هستند که در سراسر کشور مورد تاکید وزارت میراث فرهنگی، توریستی و صنایع دستی است. اجرای این زیرساخت در روستای بلیران که میتوان آن را به منطقه نمونه توریستی تبدیل کرد، در دستور کار نهاده شد.

این مسئول گفت: توسعه بومگردی به عنوان یکی از راهبردهای اصلی رونق توریستی سازگار با اقلیم، اکوسیستم و فرهنگ اجتماعی منطقه یکی از اهداف و اولویت های اداره کل میراث فرهنگی، توریستی و صنایع دستی مازندران است که در سفر استاندار به آمل نیز برای این شهرستان مورد توجه نهاده شد.

مدیر کل میراث فرهنگی، توریستی و صنایع دستی مازندران با بیان اینکه روستای بلیران میتواند به یک مقصد بوم گردی شاخص در استان تبدیل گردد و توسعه بومگردی در این روستا یکی از مصوبات سفر استاندار است، توضیح داد: روستای زیبای بلیران که سوم دی میزبان استاندار و مدیران ارشد استان بود، همه ویژگی های تبدیل شدن به یک منطقه نمونه توریستی با موضوع بومگردی و توریستی روستایی را دارد و به همین علت در سفر اخیر استاندار به این منطقه مقرر شد برای ارتقاء زیرساختهای توریستی در این روستا گامهای جدی و اساسی برداشته گردد.

ایزدی از فعالیت سه واحد بومگردی در این روستا اطلاع داد و اضافه کرد: بلیران از جمله منطقه ها نمونه توریستی استان است که سال 1378به تصویب هیئت دولت رسید و به علت وجود چشمه آب گرم و هوای مطلوب می تواند برای سرمایه گذاران علاقمند به سرمایه گذاری در زمینه توریستی سلامت قابل توجه باشد.

وی با بیان اینکه احداث سرویس های بهداشتی از تاسیسات توریستی اولیه یک منطقه محسوب می گردد، گفت: استاندار مازندران نیز در این سفر بر احداث و ساماندهی سرویس بهداشتی در منطقه بلیران تاکید نمود.

ایزدی با اشاره به بازدید از پروژه در حال ساخت یک رستوران بین راهی در شهرستان آمل گفت: برطرف مسائل پروژه های در حال ساخت و متقاضی تسهیلات حوزه توریستی از دیگر دستاوردهای این سفر است.

مدیر کل میراث فرهنگی، توریستی و صنایع دستی مازندران، گفت: 207 طرح توریستی نیمه تمام به ارزش 369 هزار و 279 میلیارد ریال با پیش بینی ایجاد اشتغال برای 15 هزار و 395 نفر در استان در حال اجرا است که از این تعداد 149 طرح دارای پیشرفت فیزیکی است و برطرف مسائل آنها عزم ملی و استانی می طلبد.

ایزدی به دستاوردهای خوب سفرهای شهرستانی استاندار و برگزاری جلسات مرتبط با مدیران مربوطه در حل مسائل توریستی اشاره نمود و اضافه کرد: در این بازدیدهای میدانی، موانع و مسائل شهرستانی و سرمایه گذاران در محل پروژه راحت تر گره گشایی و مرتفع می گردد.

وی از شهرستان آمل به عنوان یکی از شهرستان های مورد اقبال سرمایه گذاران نام برد و گفت: ظرفیت های خوب این شهرستان به ویژه در بخش ییلاقات و نزدیکی این شهرستان به تهران از جمله نقاط قوت این شهرستان برای جذب سرمایه گذار است.

منبع: همگردی

به "آمل می تواند به یکی از قطبهای بومگردی شمال کشور تبدیل گردد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "آمل می تواند به یکی از قطبهای بومگردی شمال کشور تبدیل گردد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید