اندازه صدقه مردمی سال جاری چقدر بود؟

به گزارش وبلاگ ساعتچی، معاون توسعه مشارکت های مردمی کمیته امداد گفت: در 9 ماهه امسال 434 میلیارد تومان صدقه مردمی، جمع آوری و در امور معیشتی نیازمندان هزینه شده است.

اندازه صدقه مردمی سال جاری چقدر بود؟

حبیب الله آسوده در گفت وگو با وبلاگ ساعتچی، با تشریح عملکرد کمیته امداد در جذب صدقات مردمی، اضافه نمود: در 9 ماهه امسال 434 میلیارد تومان صدقه جمع آوری شده است.

وی ادامه داد: از این اندازه حدود 200 میلیارد تومان از محل صندوق های خانگی و 80 میلیارد تومان از محل یاری های خیران به مراکز نیکوکاری جذب شده است.

معاون توسعه مشارکت های مردمی کمیته امداد اظهار داشت: اندازه صدقات مردمی کمیته امداد در امسال نسبت به مدت مشابه سال گذشته 28 درصد افزایش داشته است.

آسوده با بیان اینکه دو میلیون و 247 هزار خانوار در قالب پنج میلیون نفر تحت پوشش حمایت های کمیته امداد قرار دارند، توضیح داد: صدقات جمع آوری شده در کمیته امداد در امور معیشتی، تامین جهیزیه و لوازم ضروری زندگی، امور تحصیلی و درمان خانواده های تحت حمایت هزینه می گردد.

وی در ادامه با تقدیر از یاری های خیران و مردم نیکوکار افزود: حدود 23 درصد از صدقه دریافتی به صورت یاری های موردی به مددجویان پرداخت شده و 18 درصد نیز صرف یاری به ازدواج نیازمندان شده است. بعلاوه 22 درصد در امور تعمیر، احداث و تکمیل مسکن و 9 درصد نیز در امور درمان خانواده های تحت حمایت مصرف شده است.

معاون توسعه مشارکت های مردمی کمیته امداد گفت: حدود 9 درصد صدقه دریافتی برای یاری هزینه تحصیلی دانش آموزان و دانشجویان هزینه شده و مابقی در اموری همانند تامین لوازم ضروری زندگی، بیماران صعب العلاج، کاریابی و آموزش مهارت های اشتغال، خدمات حقوقی، برنامه های فرهنگی و... به کار رفته اشت.

آسوده در بخش دیگری از سخنان خود با ارائه آمار زکات جمع آوری شده به وسیله کمیته امداد گفت: در 9 ماهه امسال 1398 میلیارد تومان زکات در قالب زکات مستحب، فطریه، کفاره و رد مظالم و زکات واجب (زکات مال) جذب شده که رشد 34 درصدی را نسبت به مدت مشابه سال گذشته نشان می دهد.

معاون توسعه مشارکت های مردمی کمیته امداد اظهار کرد: از این مبلغ 114 میلیارد تومان به صورت نقدی، 283 میلیارد تومان به صورت غیر نقدی و 400 میلیارد تومان از سوی مراکز نیکوکاری جمع آوری شده است. بعلاوه حدود 600 میلیارد تومان نیز به صورت مستقیم از سوی خیران و حامیان به خانواده های ینازمند تحت حمایت، ارائه شده است.

آسوده تاکید نمود: حدود 80 درصد زکات جمع آوری شده صرف امور معیشتی نیازمندان می گردد و مابقی برای امور زیرساختی در منطقه ها محروم هزینه می گردد.

منبع: خبرگزاری ایسنا

به "اندازه صدقه مردمی سال جاری چقدر بود؟" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "اندازه صدقه مردمی سال جاری چقدر بود؟"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید