طالبان: اشغال افغانستان و ادامه جنگ به نفع کسی نیست

به گزارش وبلاگ ساعتچی، گروه طالبان با اشاره به خروج نظامیان خارجی از افغانستان اظهارداشت که اظهارات مبهم سبب بی اعتمادی می شود. اشغال این کشور و ادامه جنگ نیز به نفع کسی نیست.

طالبان: اشغال افغانستان و ادامه جنگ به نفع کسی نیست

به گزارش دفتر منطقه ای وبلاگ ساعتچی، طالبان در وبسایت رسمی این گروه اظهارداشت که فرایند مذاکرات برای حل بحران افغانستان به مرحله مهمی رسیده است و بر اساس توافق دوحه نیز همه نیروهای خارجی باید این کشور را ترک کنند.

این بیانیه افزود که مقامات دولت جدید آمریکا در شرایط کنونی به اظهارات مبهم و متناقض روی آورده اند.

طالبان در این مطلب تاکید کرد که راه حل بحران افغانستان روشن است. پس از توافق دوحه طرفین مسئولیت های آشکاری دارند که باید انجام دهند و طرف آمریکایی باید با واقع بینی کامل به سوی حل مسائل گام بردارند.

این گروه همچنین تاکید کرد که اظهارات مبهم سبب اعتمادی می شود و به فرصت کنونی صلح آسیب می زند. اشغال افغانستان ادامه جنگ به نفع کسی نیست.

طالبان در ادامه اظهارداشت که همواره مواضع شفافی داشته است و بار دیگر اعلام می کند که در 19 سال گذشته مشکل افغانستان با تمدید نیروهای خارجی حل نشد بنابراین در آینده نیز حل نخواهد شد. بهترین راه مسائل، راه حل صلح آمیز است که بر آن در دوحه توافق شد.

این مطلب همچنین تاکید کرد: حال زمان آن است که توافقنامه قطر از روی کاغذ به میدان عمل بیاید در غیر اینصورت راه های دیگر تشدید بحران را در پی دارد.

اواخر هفته گذشته نیز ذبیح الله مجاهد سخنگوی طالبان در واکنش به اظهارات جو بایدن مبنی بر عدم خروج نظامیان آمریکایی از افغانستان و نیز تمدید حضور نظامیان آلمانی تا سال 2022 شرح داد که ادامه حضور این نیروها فراتر از زمان توافق شده برای خروج به معنی ادامه جنگ است.

براساس توافقنامه آمریکا و طالبان که 10 اسفند سال 1398 به امضا رسید، همه نظامیان آمریکایی و ناتو باید تا 11 اردیبهشت ماه خاک افغانستان را ترک کنند.

.

منبع: خبرگزاری تسنیم

به "طالبان: اشغال افغانستان و ادامه جنگ به نفع کسی نیست" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "طالبان: اشغال افغانستان و ادامه جنگ به نفع کسی نیست"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید