برترین بازی های کم حجم کامپیوتر کدامند؟

به گزارش وبلاگ ساعتچی، اگر شما به بازی های چند ماه اخیر دقت کنید، متوجه خواهید شد که اکثراً حجم بسیار بالایی دارند. با توجه به محبوب شدن سبک دنیا باز در میان بازی سازان و استفاده از موتورهای انیمیشن سازی بزرگ مثل آنریل انجین 5 (Unreal Engine 5) بازی ها از همواره سنگین تر شده اند. همین موضوع باعث شده تا اگر سیستم شما حافظه محدودی داشته باشد، در نصب بازی ها محدودیت زیادی داشته باشید و بخواهید سراغ برترین بازی های کم حجم کامپیوتر بروید.

برترین بازی های کم حجم کامپیوتر کدامند؟

حجیم شدن یک بازی چندین علت مختلف می تواند داشته باشد. علت اول گرافیک و محتوای بازی است. لزوماً احتیاج نیست یک بازی در سبک جهان باز باشد تا سنگین باشد. بلکه اگر یک عنوان به طور کلی محتوای زیادی داشته باشد، حجم زیادی را روی سیستم شما اشغال خواهد نمود. همینطور اینکه بحث بهینه بودن یک بازی هم مطرح است. اگر یک بازی بهینه نباشد و عملکرد خوبی نداشته باشد امکان دارد حجم زیادی روی سیستم شما اشغال کند.

در این مدت با افزایش قیمت سخت افزار، بیشتر افراد حافظه های نسبتاً کمی در اختیار دارند. به این معنا که ما شاهد فروش لپتاپ ها با حافظه 512 گیگابایت یا حتی 256 گیگابایت هستیم. اگر شما از کاربران این سیستم ها باشید، قطعاً یک بازی کم حجم به شدت برای شما یاری نماینده خواهد بود.

برخلاف تصور تعداد بازی های کم حجم در جهانی کامپیوتر کم نیستند. بیشتر عناوین مستقل (Indie) حجم بسیار کمی داشته و در عین حال کیفیت بالایی دارند. پس اگر شما خوب بشد می توانید بازی های کامپیوتری بسیار مجذوب نمایندهی با حجم کم پیدا کنید. حال در این فهرست ما قصد داریم برترین بازی های کم حجم کامپیوتر را به شما معرفی کنیم. پس با ما همراه باشید.

نجات یافتگان خون آشام (Vampire Survivors)

شرکت سازنده: Poncle

سال عرضه: 2021

حجم بازی: 250 مگابایت

اولین عنوانی که به آن می پردازیم بازی دوام آورندگان خون آشام است. این بازی در سبک روگ لایک (Rogue Like) بوده و دارای عناصر بازی های دو بعدی قدیمی است. نکته مهم در خصوص بازی های روگ لایک این است که در صورت باخت شما به ابتدای بازی باز می شد و این برای بسیاری از افراد آزاردهنده است.

بازی تمرکز بسیار زیادی روی مبارزات داشته و دشمنان زیادی را در هر مرحله به سمت شما می فرستد. نکته اینجاست که شما باید از تمامی ابزاری که دارید به برترین روش استفاده نموده تا در مبارزه پیروز شوید. هرچه بیشتر در هر دور زنده بمانید، امتیاز بیشتری کسب خواهید کرد. کسب امتیاز بیشتر به شما اجازه خواهد داد تا شخصیت خود را بیشتر ارتقاء دهید. سپس در دورهای بعدی راحت تر با دشمنان مبارزه خواهید کرد.

دینکام (Dinkum)

شرکت سازنده: Bendon

سال عرضه: 2022

حجم بازی: 1 گیگابایت

بازی دینکام یک عنوان بسیار ساده و در عین حال مجذوب نماینده است. این بازی در سبک ماجراجویی و مستقل بوده که شما را وارد یک جهانی جالب می نماید. کرکتر شما از جهانی شهری و هیاهوی آن فاصله گرفته و به سمت یک منطقه ناشناخته در اطراف استرالیا می رود. به همین علت این در این مکان فرصت های بسیاری برای گشت و گذار وجود دارد.

دینکام شباهت زیادی به عناوینی مثل استاردو ولی (Stardew Valley) و انیمال کراسینگ (Animal Crossing) دارد. به این معنا که تمرکز اصلی بازی روی ساخت و ساز است و کمتر به اکشن توجه می نماید. همینطور اینکه شما باید در جهانی اطراف بشد تا منابع مختلف پیدا نموده و مقر خود را بیشتر ارتقاء دهید. بازی نیز از لحاظ بصری به شدت زیباست و جهان نیز تنوع خوبی دارد. در نتیجه شما از تجربه دینکام خسته نخواهید شد.

افسانه حشره: نهال همیشگی (Bug Fable: The Everlasting Sapling)

شرکت سازنده: Moonsprout Games

سال عرضه: 2019

حجم بازی: 300 مگابایت

بازی افسانه حشره یک عنوان بسیار شیرین و بامزه است. در این بازی شما در نقش 3 قهرمان به نام های وی (Vi)، کبو (Kabbu) و لیف (Leif) هستید. این بازی در سبک نقش آفرینی و ماجراجویی بوده که داستان جالبی دارد. این سه قهرمان بازی در جست و جوی نهال همیشگی هستند.

این نهال به افرادی که از آن تغذیه می نمایند، قدرت جاودانگی می دهد. به همین علت 3 قهرمان ما تمام کوشش خود را می نمایند تا آن را پیدا نمایند. در میانه راه دشمنان زیادی وجود دارند که این سه حشره باید با آن ها مبارزه نمایند. نکته اینجاست که مبارزات در این بازی به شکل نوبتی (Turned Base) است که مجذوب نمایندهیت خاصی به بازی داده است. هر قهرمان قابلیت خاص خود را داشته که می توان آن را ارتقاء داد. همینطور اینکه این توانایی ها به شدت در مبارزات کاربردی هستند.

پگلین (Peglin)

شرکت سازنده: Red Nexus Games

سال عرضه: 2021

حجم بازی: 300 مگابایت

بازی بگلین یک عنوان نقش آفرینی است که دارای مبارزات نوبتی است. همین موضوع باعث شده تا این بازی تفاوت زیادی با عناوین هم رده خود داشته باشد. شما با شکست دشمنان ارب (Orb) خاص دریافت خواهید کرد که در انجام کارهای مختلف به شما یاری خواهد نمود. برای مثال شما می توانید از این ارب ها در مبارزات بعدی بهره ببرید.

به طور کلی بازی پگلین یک عنوان جالب است. به این شکل که پاداش یک مبارزه، سلاح مبارزه بعدی شما خواهد بود و همین باعث شده گیم پلی بازی بسیار خاص باشد. از طرفی در این بازی ما شاهد غولآخرهای (Boss) زیادی هستیم که بازی را از خسته نمایندگی خارج می نماید. همینطور اینکه نقشه بازی هم نسبتاً گسترده بوده و محتوای زیادی دارد.

در کنار آبلیسک (Across the Obelisk)

شرکت سازنده: Dreamsite Games

سال عرضه: 2021

حجم بازی: 1 گیگابایت

بازی در کنار آبلیسک یک عنوان بسیار مشابه با بازی مارپیچ را بکش (Slay the Spire) است. به این شکل که این بازی در سبک کارتی بوده و دارای عناصر روگ لایک است. همینطور اینکه بازی در کنار آبلیسک حالت همکاری (Co-Op) را نیز به بازی اضافه نموده که مجذوب نمایندهیت آن را چندین برابر نموده است.

در این بازی شما باید از میان 12 شخصیت یکی را انتخاب کنید. هر کرکتر دارای کارت های مخصوص خود بوده و توانایی های ویژه ای دارد. یکی از نکات جالب این بازی این است که کرکترهای آن از شخصیت های جهانی فانتزی الهام گرفته اند و حس آشنایی را به کاربر منتقل می نمایند. بازیکنان می توانند کارهای مرتبط با هم را استفاده نموده و قدرت آن ها را چند برابر نمایند. همینطور اینکه بازی دارای مأموریت های مختلف بوده و جهانی نسبتاً گسترده ای دارد.

قهرمان کوله پشتی (Backpack Hero)

شرکت سازنده: Jaspel

سال عرضه: 2022

حجم بازی: 250 مگابایت

بازی قهرمان کوله پشتی یک عنوان بسیار شیرین و کم حجم برای کامپیوتر است. این بازی در حالت دسترسی اولیه (Early Access) واقع شده است. با این حال هنوز ارزش تجربه را دارد. قهرمان کوله پشتی دارای دو عنصر جالب است. اولی عنصر روگ لایک بوده که باعث شده بازی قهرمان کوله پشتی یک عنوان راحت نباشد. دومی این است که مدیریت دارایی و ابزار به شدت در این بازی اهمیت دارد. پس شما باید به شکلی ابزار خود را بچینید که بتوانید در بازی پیش بروید.

شما در نقش یک حیوان با کوله پشتی هستید. این حیوان علاقه زیادی به گشت و گذار داشته و دشمنان خود را نیز به راحتی از بین می برد. برای اینکه شما برترین عملکرد را داشته باشید، باید کوله خود را مدیریت کنید. برای اینکار احتیاج دارید تا آیتم های مهم را برداشته و آنچه که احتیاج ندارید را رها کنید. با این کار شما بیشتر در بازی پیش رفته و امتیاز بالاتری هم کسب می کنید.

ورلدباکس (WorldBox)

شرکت سازنده: Maxim Karpenko

سال عرضه: 2012

حجم بازی: 300 مگابایت

بیشتر بازی ها مدیریتی در زمینه حجم بسیار حریص هستند. به این علت که شرکت های سازنده در پی گسترده کردن بازی خود بوده و محتوای زیادی در آن قرار می دهند. نتیجه کار هم یک عنوان بسیار سنگین خواهد بود. ورلد باکس برخلاف این ماجرا است. این بازی یک عنوان مدیریتی بسیار مجذوب نماینده بوده که حجم بسیار کمی را اشغال می نماید.

شما در بازی ورلد باکس توانایی بسیار زیادی دارید. به حدی که می توانید شهرها را نابود نموده، به مکان های مختلف سفر نموده و حتی امپراطوری های مختلف را از بین ببرید. آزادی عمل شما در ورلدباکس بسیار زیاد است. نتیجه هم این است که شما می توانید هرکاری انجام دهید. به این معنا که اگر دوست داشته باشید یک تمدن را ارتقاء داده و اگر نخواهید آن را نابود خواهید کرد. بازی ورلد باکس یک عنوان بسیار ساده و در عین حال مجذوب نماینده است که شما را ساعت ها درگیر خواهد نمود.

اورکس (Orx)

شرکت سازنده: Johnbell

سال عرضه: 2022

حجم بازی: 400 مگابایت

بازی اورکس یک عنوان نو در سبک دفاع از برج (Tower Defence) است. این بازی از عناصر کارتی و طراحی نیز استفاده نموده که مجذوب نمایندهیت آن را چندین برابر نموده است. همینطور اینکه اورکس شباهت زیادی به عناوین فکری و رومیزی دارد. گیم پلی اصلی بازی حول ساختن قلعه و گستردش آن می گردد.

از طرفی شما باید از قلعه خود در برابر وقایع مختلف دفاع نموده و نگذارید دشمنان آن را از بین ببرند. نکته جالب در خصوص اورکس گستردگی آن است. به این شکل که در این بازی نزدیک به 300 کارت وجود دارد و شما باید به برترین نحو از آن ها بهره ببرید. همینطور اینکه جهانی بازی طراحی خاصی داشته و ظاهر عجیبی به آن داده است. همین موضوع باعث شده اورکس یک عنوان مجذوب نماینده در سبک خود باشد.

باروتراما (Barotrauma)

شرکت سازنده: Undertow Games

سال عرضه: 2023

حجم بازی: 1 گیگابایت

بازی بروتراما یک عنوان سبک روی کامپیوتر بوده که گیم پلی به شدت مجذوب نمایندهی دارد. جهانی بازی هم جالب طراحی شده و شما در آن ساعت ها غرق خواهید شد. باروتراما در یک اقیانوس خطرناک جریان دارد. شما باید کوشش کنید در این اقیانوس دوام آورده و به وسیله دشمنان از بین نروید. عنصر ترسناک و بقا (Survival) در باروتراما بسیار تعیین بوده و شرکت سازنده تمرکز زیادی روی آن داشته است.

شما می توانید در تیم های 1 تا 16 نفره به تجربه این بازی بپردازید. شما باید کوشش کنید یک زیردریایی فضایی را تعمیر نموده و سپس آن را راهنمایی کنید. هدف شما این است که به انتهای مسیر رسیده و بسته های خود را به مقصد برسانید. هر فرد در گروه مسئول یک کار است. بازیکنان باید بر اساس توانایی های خود یک نقش را برداشته و کوشش نمایند زیردریایی را مدیریت نمایند.

مینی موتورویز (Mini Motorways)

شرکت سازنده: Dinosaur Polo Club

سال عرضه: 2019

حجم بازی: 350 مگابایت

بازی مینی موتورویز یک عنوان بسیار ساده ولی دلنشین است. این بازی در سبک استراتژی و شبیه سازی بوده که شما باید نقشه های راه را طراحی کنید. شهر بازی به طور دائم گسترده شده و شما باید مسیرها را به شکلی طراحی کنید که ترافیک بوجود نیاید. طراحی ظاهری بازی بسیار ساده و مجذوب نماینده بوده که باعث می گردد کاربر زمان زیادی را در آن صرف کند.

در این بازی شما باید سیستم راه خود را بسازید. همینطور اینکه منابع شما محدود است در نتیجه باید برای ساخت هر مسیر فکر کنید و برترین راه را انتخاب کنید. بازی در ابتدا بسیار ساده است ولی با گذشت زمان پیچیده تر شده و شما باید راه های دشوارتری را طراحی کنید. نکته مثبت اینجاست که در این بازی هم سیستم ارتقاء وجود دارد. در نتیجه شما می توانید تا حد خوبی بازی را برای خود ساده کنید.

کریون (Carrion)

شرکت سازنده: Phobia Games Studio

سال عرضه: 2020

حجم بازی: 500 مگابایت

کریون یک بازی کم حجم و بسیار زیبا است. در این بازی شما در شهری قرار دارید که دانشمندان آن در کوشش هستند تا هیولاهای بیولوژیک بسازند. این بازی در سبک دو بعدی، اکشن و پلتفرمر بوده که شما را در نقش یک موجود عجیب می گذارد. مأموریت شما این است که تمامی سربازها را از بین برده و فرار کنید.

کرکتر شما قابلیت های خاصی دارد. برای مثال این موجودات می تواند در مکان های مختلف جا گردد یا اینکه ظاهر خود را تغییر دهد. همین باعث شده تا گیم پلی این بازی بسیار متنوع و مهیج باشد. به طور کلی بازی کریون یک عنوان معمولی نیست و پلتفرمر خاصی است. با این حال شرکت سازنده تمام کوشش خود را نموده تا از این قابلیت های گیم پلی نهایت استفاده را بکند.

فوراژر (Forager)

شرکت سازنده: HopFrog

سال عرضه: 2019

حجم بازی: 200 مگابایت

فوراژر یک عنوان بسیار محبوب سبک برای کامپیوتر است. این بازی دارای عناصر بقا بوده و از طرفی بسیار ساده طراحی شده است. این بازی تنها 200 مگابایت حجم از سیستم شما اشغال می نماید. همینطور اینکه گیم پلی بازی در عین سادگی بسیار زیبا بوده و فوراژر یک بازی بسیار سرگرم نماینده است.

در این بازی شما یک منطقه کوچک را در اختیار دارید. حال وظیفه شما است که آن را گسترده نموده و به مکان های مختلف بروید تا منابع جمع کنید. در بازی فوراژر چالش های متفاوتی وجود دارد. برای مثال شما باید پازل حل کنید یا اینکه به سیاهچال رفته و رازهای جهانی بازی را کشف کنید. انتهای بازی به طور کامل باز است. به همین علت شما آزادی عمل بسیار زیادی داشته و می توانید کارهای مختلف را به راحتی در آن انجام دهید.

ریم ورلد (Rim World)

شرکت سازنده: Ludeon Studios

سال عرضه: 2013

حجم بازی: 1 گیگابایت

بازی ریم ورلد یک عنوان بسیار خاص است. این بازی به شدت محبوب بوده و در سبک سندباکس است. با این حال به شکلی طراحی شده تا محتوای بسیار زیاد و متنوعی داشته باشد. به این حد که شما امکان دارد ساعت ها این بازی را تجربه نموده و همچنان محتوای نو کشف کنید. این موضوع هم به علت طراحی خاص این بازی است.

هوش مصنوعی بازی ریم ورلد بسیار قدرتمند است. به همین علت این بازی دارای سناریوهای متفاوتی بوده و به طور دائم شما را به موارد مختلف روبرو می نماید. در اصل این هوش مصنوعی به طور دائم سناریو و شرایط مختلف را در این بازی طراحی می نماید. هر کرکتر در این بازی خاص بوده و به صورت رندوم ساخته شده است. در نتیجه توانایی های مخصوص خود را نیز دارد. به طور کلی چیزی که در خصوص ریم ورلد مهم است گسترده بودن آن است. مگرنه در کنار این موارد عناصر اکشن، خیانت و موارد دیگر هم در این بازی وجود دارد.

مایتی گوس (Mighty Goose)

شرکت سازنده: Blastmode

سال عرضه: 2021

حجم بازی: 500 مگابایت

مایتی گوس از عناوینی است که شما را به یاد بازی های قدیمی می اندازد. همینطور اینکه این بازی حجم بسیار کمی داشته و روند سریعی هم دارد. مایتی گوس در سبک Run and Gun است. سبکی که در گذشته هواداران بسیار زیادی داشت و همین باعث می گردد این بازی یک حس نوستالژی را به کاربران القا کند.

در مایتی گوس شما در نقش یک غاز قهرمان هستید. این غاز سوار یک ربات غول پیکر شده تا بزرگ ترین دشمنان را در کهکشان از بین ببرد. بازی حالت دو بعدی دارد و بازیکنان باید کوشش نمایند با روش های مختلف دشمنان را از بین ببرند. از طرفی سیستم ارتقاء هم در مایتی گوس وجود دارد تا روند بازی را برای کاربران راحت تر بکند.

دایسی دانجنز (Dicey Dungeons)

شرکت سازنده: Distractionware

سال عرضه: 2021

حجم بازی: 1 گیگابایت

دایسی دانجنز یک عنوان بسیار مجذوب نماینده کارتی بوده که حجم کمی هم دارد. نکته مهم در خصوص دایسی دانجنز این است که تغییرات خاصی روی سبک کارتی ایجاد نموده است. مورد مهم آن اضافه شدن تاس به روند بازی است. به جای اینکه شما از کارت بهره ببرید، باید تاس های مختلف را مدیریت کنید.

تاس ها هم در نوبت و هم در اندازه آسیبی که به دشمن وارد می کنید تأثیر دارند. همین موضوع باعث شده تا شما اهمیت زیادی به آن ها بدهید و در کوشش باشید تا تاس مناسب را انتخاب کنید. شرکت سازنده کوشش نموده تا دایسی دانجنز محتوای جالبی داشته باشد. پس این بازی داستان جالبی هم دارد. همینطور اینکه سیستم توانایی ها و قابلیت های خاص هم در بازی وجود دارد تا کاربر در پی ارتقاء کرکتر خود باشد.

کلاسترتراک (Clustertruck)

شرکت سازنده: Landfall Games

سال عرضه: 2016

حجم بازی: 500 مگابایت

بازی کلاسترتراک یک عنوان بسیار خلاقانه است. این بازی سبک اول شخص را با پلتفرمر ترکیب نموده و یک نتیجه جالب حاصل شده است. شما در نقش یک تریلی هستید. این تریلی با سرعت بسیار زیادی حرکت نموده و بازی از موانع عبور کند. بازی کلاسترتراک دارای موانع خاص و بزرگی است. حال هدف شما این است که به انتهای مسیر برسید.

موانع موجود در بازی موارد بسیار خاصی هستند. برای مثال لیزر، شمشیر و خطرات دیگر در این بازی وجود دارند که هیجان آن را به شدت افزایش داده اند. شما می توانید سرعت خود را در این بازی تنظیم کنید ولی باید به یاد داشته باشید که در صورت تصادف باید کل مرحله را از اول طی کنید.

بیشینه اکشن (Maximum Action)

شرکت سازنده: Mandell

سال عرضه: 2018

حجم بازی: 1 گیگابایت

بازی بیشینه اکشن یک عنوان مجذوب نماینده و فیزیکی است که حالت اول شخص دارد اگر شما بازی سوپرهات (Super Hot) را تجربه نموده باشید قطعاً از این بازی خوشتان می آید. بیشینه اکشن دارای مبارزات صحنه آهسته است و طراحی بسیار خاصی دارد. از طرفی سازنده هم تمرکز زیادی روی طراحی فیزیکی این بازی نموده که آن را به شدت مجذوب نماینده نموده است.

در بیشینه اکشن تعداد بسیار زیادی سلاح وجود دارد. بازیکنان می توانند از میان آن ها آنچه که با سبک بازی شان سازگار است را انتخاب نموده و به مبارزه بپردازند. آزادی عمل شما هم در این بازی بسیار زیاد است. به این شکل که می توانید بپرید، لیز بخورید، شیرجه بزنید و حتی به دشمنان ضربه بزنید. همه این موارد باعث شدند تا بازی بیشینه اکشن هواداران زیادی داشته باشد.

خشم یونی (Ion Fury)

شرکت سازنده: Voidpoint LLC

سال عرضه: 2019

حجم بازی: 100 مگابایت

بازی خشم یونی هم یک عنوان دیگر در سبک قدیمی و اول شخص شوتر است. علت حجم کم این بازی، استفاده از موتور انیمیشن سازی قدیمی Build است. موتوری که برای ساخت عناوین کلاسیک دیگر مثل دوک نوکم سه بعدی (Duke Nukem 3D) هم استفاده شد. چیزی که باعث مجذوب نمایندهیت این بازی شده محتوای داستانی آن است.

داستان بازی در خصوص یک پلیس به نام شلی هریسون (Shelly Harrison) است. او در کوشش است تا یک گروه خلافکار را دستگیر نموده و آن ها را از بین ببرد. در میانه راه شما با سلاح ها و دشمنان مختلف روبرو می شوید. همین باعث می گردد تا جریان بازی از حالت خطی خارج شده و محتوا جالب و متنوعی داشته باشد. خشم یونی به شکلی طراحی شده که مجذوب نمایندهیت عناوین قدیمی را داشته باشد. همینطور اینکه دیالوگ های این بازی نیز حالت کلاسیک داشته که خشم یونی را جالب می نماید.

دیو غواص (Dave the Diver)

شرکت سازنده: Mintrocket

سال عرضه: 2023

حجم: 1.5 گیگابایت

دیو غواص یک عنوان نو و بسیار مجذوب نماینده در سبک ماجراجویی است. این بازی نسبت به عناوین دیگر این فهرست حجم بیشتری دارد ولی بسیار مجذوب نماینده است. دیو غواص یک عنوان عادی ماجراجویی نیست. شما در این بازی باید به غواصی رفته و ماهی جمع کنید. سپس از این ماهی ها برای رستوران خود و کسب عایدی بهره ببرید.

شرکت سازنده تمام کوشش خود را نموده تا دیو غواص یک عنوان گسترده و متنوع باشد. در نتیجه این بازی چندین منطقه مختلف، غولآخر و البته کرکترهای متنوع دارد. همینطور اینکه سیستم ارتقاء هم در این بازی به طور گسترده وجود دارد. اگر شما هوادار سبک ماجراجویی و بازی های 2 بعدی هستید، دیو غواص می تواند یک انتخاب بسیار خوب برای شما باشد.

آنپکینگ (Unpacking)

شرکت سازنده: Witch Beam

سال عرضه: 2021

حجم بازی: 1 گیگابایت

بازی آنپکینگ یک عنوان بسیار آرامش بخش است. به همین علت توانست توجه افراد زیادی را به خود جلب کند. به همین علت اگر شما در پی یک بازی هستید که شما را از هیاهوی جهان دور کند، آنپکینگ مخصوص شما است. این بازی چندان محتوای پیچیده ای ندارد. شما باید تلای کنید خانه را به برترین نحو بچینید.

در آنپکینگ شما به تازگی وارد یکخانه شدید و باید کوشش کنید آن را بچینید. بازی دارای چندین بخش مختلف است که همگی به زندگی شخصیت اصلی اشاره می نماید. به این معنا که این بازی برخلاف تصور، داستان گسترده و مجذوب نمایندهی دارد. همینطور اینکه آزادی عمل شما در بازی بسیار زیاد است. پس هرگونه که دوست دارید وسایل را بچینید و از چیزی نترسید!

بابا ایز یو (Baba is You)

شرکت سازنده: Hempuli

سال عرضه: 2019

حجم بازی: 200 مگابایت

در انتهای فهرست به یک بازی ساده ولی مجذوب نماینده می رسیم. عنوان بابا ایز یو یک بازی پازلی کاملاً مینیمال است. به همین علت حجم آن کم شده و طراحی آن نیز بسیار دلنشین است. چارچوب بازی بسیار ساده است. با این حال حل کردن همه پازل ها راحت نیست و کاربران در بعضی مواقع به چالش می خورند.

حل کردن پازل به این شکل است که شما برای وسایل دیگر در محیط قانون برقرار می کنید. نکته جالب زبان بازی است. به این شکل که برای اینکه دیوار تکان نخورد شما باید گزینه Wall is Stop را انتخاب کنید. با ادامه در بازی، چالش های آن بیشتر شده و به طور کلی سخت تر می گردد. با این حال این بازی یک عنوان بسیار زیبا در سبک خود است.

تراریا (Terraria)

شرکت سازنده: Re-Logic

سال عرضه: 2011

حجم بازی: 1 گیگابایت

تراریا را می توان یکی از برترین بازی های کم حجم برای کامپیوتر دانست. حتی بعضی این بازی را برترین عنوان سبک سندباکس (Sandbox) می دانند. به طور کلی این بازی شباهت های زیادی به ماینکرفت دارد. با این حال به علت طراحی 2 بعدی و ساده تر احتیاج به سیستم قدرتمندی نداشته و حجم بسیار کمی هم اشغال می نماید.

در تراریا داستان منسجمی وجود ندارد. شما هر کاری می توانید انجام دهید و برای پیشرفت در بازی باید کوشش کنید غول های آن را از بین ببرید. نکته اصلی اینجاست که بازی تراریا به شدت گسترده است. به حدی که هرچه هم شما آیتم بدست بیاورید و ابزار خود را ارتقاء دهید بازهم این بازی محتوا برای ارائه دارد. در نتیجه تراریا یک عنوان بسیار زیبا و درگیر نماینده با قیمت کم است.

منبع: Gamingscan

منبع: دیجیکالا مگ

به "برترین بازی های کم حجم کامپیوتر کدامند؟" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "برترین بازی های کم حجم کامپیوتر کدامند؟"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید