اسکلت یک دایناسور در یک حراجی میلیون ها دلار فروخته شد

به گزارش وبلاگ ساعتچی، ایسنا/ براساس آخرین خبرهای بدست آمده، اسکلت یک دایناسور در یک حراجی میلیون ها دلار فروخته شد.

اسکلت یک دایناسور در یک حراجی میلیون ها دلار فروخته شد

اثری که اخیرا در حراجی کریستیز به قیمت چشمگیری فروخته شد، یکی از آثار اندی وارهول یا آنری ماتیس نبود، بلکه این بار یک اسکلت دایناسور چند میلیون دلار در این حراجی به فروش رسید.

حراجی کریستیز یک اسکلت دایناسور دینونیکوس را به مزایده گذاشت. این نوع دایناسور پس از اکران فیلم پارک ژوراسیک به یکی از مشهورترین انواع دایناسور در دنیا تبدیل شد. این اسکلت دایناسور در نهایت در جریان این حراجی به قیمت 12.4 میلیون دلار به یک خریدار ناشناس فروخته شد.

حراجی کریستیز فرایند فروش فسیل های گران قیمت را در پیش گرفته است، اما این مسئله مایه رنجش بعضی از دیرینه شناسان شده است، چرا که این افراد نگرانند قرار گرفتن این آثار در مجموعه های خصوصی بجای موسسات عمومی، امکان دسترسی افراد حوزه علمی به آنها را غیرممکن کند.

به گفته مسئولان حراجی کریتسیز، این فسیل دایناسور که هکتور نام دارد، نخستین دایناسور از نوع دینونیکوس است که تا به امروز در یک مزایده عمومی به فروش گذاشته شده است.

مسئولان حراجی کریستیز در ابتدا ارزش تقریبی این اسکلت را 6 میلیون دلار برآورد نموده بود.

این نوع از دایناسورها برای قرار گرفتن در مرکز توجه، بیشتر مدیون پارک ژوراسیک هستند. جانوران عظیمی که در رمان و فیلم سال 1993 به عنوان ولاسیرپتر معرفی شده اند، در حقیقت به دینونیکوس ها بسیار شباهت دارند.

این اسکلت از 126 استخوان واقعی تشکیل شده است و باقی بخشهای آن از جمله قسمت اعظمی از جمجمه بازسازی شده اند. این اسکلت که به حدود 110 میلیون سال قبل تعلق دارد، حوالی یک دهه پیش در یک ملک خصوصی به وسیله دو دیرینه شناس خودآموز در مونتانا کشف شده است.

منبع: همگردی

به "اسکلت یک دایناسور در یک حراجی میلیون ها دلار فروخته شد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "اسکلت یک دایناسور در یک حراجی میلیون ها دلار فروخته شد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید